Felháborítónak tartjuk, hogy az elmúlt hónapokban a kormánypárti képviselők által melldöngetve hangoztatott 300 milliárd forintos, Balaton-régió fejlesztésére szánt pályázati forrásból több mint 72 milliárd forint ismét Orbán Viktor barátjának zsebébe robog a dél-balatoni vasútvonal fejlesztése kapcsán.
Ismert, hogy a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti 52 kilométeres, uniós támogatásból finanszírozott beruházás eredeti költségvetése szerint a vasútfejlesztés uniós programból 53 milliárd, míg hazai forrásból 14,3 milliárd forintba került volna. Ezt egy napokban megjelent kormányhatározattal 72,4 milliárd, illetve 19,4 milliárd forintra emelték csak azért, mert a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó konzorcium ennyit kért a munka elvégzéséért. Ezzel párhuzamosan 9 milliárd forintról 19 milliárd forintra nőtt a Fonyód és Kaposvár közötti vasútvonal felújítására szánt forrás is. Ennek tükrében máris elkelt a 300 milliárd forintos keret egyharmada, és egyetlen tartós munkahelyet sem teremtett a kormány, nem indult el egyetlen turizmusélénkítő beruházás sem.
A Jobbik hosszú évek óta szorgalmazza, hogy legyen végre önálló gazdája a Balatonnak, és a kormány dolgozzon ki egy átfogó fejlesztési stratégiát a régióra. Egy ilyen anyag birtokában ezt a 300 milliárd forintos keretet a Balaton valódi fejlesztésére lehetett volna fordítani, ezzel szemben most csak az ötletelés folyik, és a források barátoknak történő kitalicskázására van kilátás. A Jobbik a jövőben is kiáll a Balaton érdekei mellett, és kormányra kerülve egyrészt a térség valódi fejlesztésére fogja fordítani az ország rendelkezésére álló forrásokat, másrészt el fogja számoltatni a korrupciógyanús közpénzfelhasználásokat.
Kepli Lajos országgyűlési képviselő, a Jobbik Balaton-munkacsoport vezetője