DYNAMIC RALLY TEAM – 11. Eger Rally, 2016. április 1-3.
Lángi Attila – Veres Gábor, BMW Z4 M Coupe
Lángi Attila és Veres Gábor Egerben is hozták a formájukat. Szinte kivétel nélkül, minden szakaszról úgy jöttek le, hogy fülig ért a szájuk, hiszen élvezettel, a nézőknek látványosan autóztak. Úgy néz ki, ez a taktika a titka a gyorsaságuknak is, hiszen – a verseny álmos kezdése után – tartani tudták a lépést kategóriatársaikkal és egy-egy alkalommal ment az adok-kapok is a Dynamic Rally Team duója és Rafael Tamásék között. Lángiék végül a 4-es kategória 2., és a 2WD értékelés 3. pozícióját szerezték meg a szezonnyitón.
Lángi Attila: Az első napon úgy tűnt, mintha napkitörés lett volna, ugyanis semmilyen technikai eszköz nem működött körülöttünk. Még a kameránk se az autóban, pedig szerettük volna megörökíteni és megosztani az érdeklődőkkel, hogyan is telnek nálunk a gyorsasági szakaszok. A versenyt egy kicsit álmosan és punnyadtan kezdtük, éreztük magunkban a több hónapnyi holtszezon nyomait, de utána, kivétel nélkül úgy jöttünk le a szakaszokról, hogy fülig ért a szánk.
Annak ellenére, hogy Rafi fél kézzel a háta mögé tolt minket, úgy érzem, mi mindent kiadtunk magunkból és a Z4-ből. Ahol tudtunk, igazán gyorsan autóztunk, és egy-egy alkalommal ment is az adok-kapok kettőnk között. De a dobálós szakaszok rendesen próbára tettek bennünket – mi ugyanis nem szoktuk a futómű beállításait állítgatni a különböző technikájú pályák előtt. Most azonban megtanultuk, hogy be kell iktatnunk ilyen típusú teszteket is az éles küzdelmeink között. Ez biztos segíteni fog bennünket abban is, hogy ne kövessünk el olyan hibát, mint például most, az utolsó szakaszon, amikor majdnem összetörtük a kocsit és magunkat is. Ha az a malőr nincs, akkor a 2WD-ben is meg tudjuk szerezni a 2. pozíciónkat – így viszont Klausz Kristóf beférkőzött közénk és Rafiék közé.
Összességében azonban jó hangulatban telt a szezonnyitónk, a csapat most is maximálisan tette a dolgát, amit ez úton is köszönök nekik! Egyúttal az is beigazolódott nálam, hogy akkor tudok igazán gyorsan menni, ha élvezettel, keresztbe-kasul, a nézőknek autózunk. Igyekszünk ezt a taktikát megőrizni a folytatásban is, és minél több látványt nyújtani a szurkolóinknak.
Veres Gábor: Meg kell hagyni, az első három gyorsaságin nagyon éreztem magamon a nagy kihagyás következményeit. Legutóbb a Szilveszter Rallyen ültünk versenyautóban, ahol rögtön az első szakaszon kiállásra kényszerültünk, a húsvéti, tököli edzésen pedig pont akkor jelentkezett a műszaki probléma, amikor én következtem volna. Jócskán kiestem, kiestünk így a ritmusból, ez pedig rányomta a bélyegét az eredményünkre is. Az első körben komoly hátrányba kerültünk a kategóriatársakhoz képest, ráadásul a szuhai szakasz nagyon nem is akart összeállni nekünk.
A 4. gyors előtt át kellett értékelnünk a dolgokat: összeszedtük magunkat, és utána már sokkal élvezetesebben és eredményesebben autóztunk. Fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel, és volt, hogy kategória első időt is tudtunk menni. Azt azonban tisztán látjuk mi is, hogy a második helyünk inkább a szerencsének köszönhető, hiszen Tőzsér Áron műszaki hiba miatt kiesett előlünk.
Ebből a versenyből is tanultunk, méghozzá azt, hogy minden éles bevetés előtt időt és energiát kell szentelnünk arra, hogy egy-egy amatőr futamon rajthoz álljunk és tréningezzünk a kocsival. Miskolcra igyekszünk odatenni magunkat, hogy lépést tudjunk tartani Rafival és Áronnal.
A fotót Peremicki István készítette.