A Jobbik határozottan elutasítja azt a gyakorlatot, hogy miközben komoly állami megrendelések híján a még vegetáló hazai buszgyártók is lassan elsorvadnak, addig egyes közlekedési központok nem sajnálják a közpénzt külföldi, használt járművek beszerzése esetén. A hajdan virágzó hazai buszgyártás termékei nemcsak a vasfüggönyön innen voltak sikeresek, hanem nagyon sok esetben a vasfüggönyön túl is felfigyeltek rájuk a piacok. Csakhogy miközben elhal a korábban beharangozott nemzeti autóbuszprogram, azalatt teljesen kivérzik az egykor méltán híres hazai buszgyártás is.
A kormányzati propaganda szerint az újraiparosítás a gazdaság egyik sarokköve, éppen ezért nemzetgazdasági szempontból is megmagyarázhatatlan, hogy sorra-rendre a külföldi cégeket juttatják zsíros megrendelésekhez. Ennek a felháborító gyakorlatnak a jellegzetes példája a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK) járműbeszerzési tendere, amelynek ügyében a szakszervezet – azóta a cégtől kirúgott – vezetője 2015. január 12-én ismeretlen tettes ellen büntető feljelentést is tett.
A Jobbik felszólítja a kormányt, hogy tartsa szem előtt azt a fontos gazdaságstratégiai célt, amely szerint a járműpark megújítását célzó beruházások járjanak együtt a hazai gyártókapacitás felélesztésével, a hazai gyártók fokozott támogatásával.
Ander Balázs országgyűlési képviselő és Samu Tamás Gergő regionális igazgató, Békés megyei frakcióvezető