Mai ülésén tárgyalta a Fővárosi Közgyűlés az elővárosi közlekedés állami átadásával kapcsolatos egyes kérdéseket.
A napirendi pont tárgyalásakor a Jobbik képviselőjeként arról érdeklődtem, hogy tudja-e bárki azt garantálni, hogy nem lesznek komoly járatritkítások és jelentős megszorítások az agglomerációs közlekedésben. Főleg annak tükrében, hogy a sajtóban megjelent, kiszivárgott információk alapján erre nagyon is számítani lehet.
Tekintettel arra, hogy a budapestieket feszítő fenti kérdésekre semmiféle garanciát nem tudott adni a főváros vezetése, a Jobbik nem támogatta az agglomerációs közlekedés állami kézbe történő visszavételét. A következmények könnyen okozhatnak áremeléseket, járatritkításokat és sok bosszúságot nemcsak az agglomerációban élők számára, hanem mindazon budapestieknek is, akik az agglomerációban található ipari parkokba, logisztikai központokba járnak dolgozni.
A Jobbik a XXI. század pártjaként Budapestre és annak vonzáskörzetére modern európai fővárosként tekint, ahol az agglomeráció szerves részét képzi a város életének, ezért nem a szétszabdalás, hanem az egységes kezelés és fejlesztés a megoldás.
Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője