Hónapok óta tartja bizonytalanságban Orbán Viktor és Tarlós István a budapesti közvéleményt. Nem csak a budapesti lakosokat, hanem rajtuk kívül azokat a százezreket is, akik valamilyen feladatuk okán részei a főváros mindennapjainak.
A miniszterelnök és a főpolgármester nyilatkozatai után az utóbbi hónapokban rendre csak a kérdések szaporodnak. A rettegett MÁV kezelésébe kerülnek a HÉV-járatok, vagy maradnak a fővárosnál? Lesz-e dugódíj, vagy nem? Be tudnak-e járni majd Budapestre dolgozni-tanulni az agglomerációban élők, vagy a városon kívül ragadnak a rendszer finanszírozási nehézségei miatt? Mi lesz a szemétszállítással?
Hazánk jó működése elképzelhetetlen egy erős, fejlődni képes Budapest nélkül. A bruttó nemzeti össztermék jelentős részét termelő főváros közszolgáltatásainak stabil működtetése elemi érdeke nemcsak a budapestieknek, de egész Magyarországnak is. Nagy és ezzel együtt közös felelősség ez, aminek közösen kell megfelelnie Orbán Viktornak és Tarlós Istvánnak.
Budapestnek nem jó zsarukra, rossz zsarukra, legényes odamondogatásokra, nem létező bajuszok kölcsönös ráncigálására vagy Hódmezővásárhely irányából érkező kéretlen tanácsokra van szüksége, hanem felelős és kiszámítható politizálásra. Tessék végre nem a Mahir-oszlopokkal foglalkozni, hanem azzal, hogy ez a Budapest környékén élő több százezer ember hogyan fog biztonságosan és kiszámítható módon eljutni a munkahelyére, iskolájába. A Jobbik előremutató javaslata a tömegközlekedés áfájának csökkentésére azt eredményezné, hogy abból a nagyságrendileg 10 milliárd forintból, amit a Budapesten és környékén élők a BKK-jegyek és -bérletek megvásárlásával áfaként befizetnek, nem felcsúti kisvasút vagy MTK-stadion épülne, hanem a közlekedési cég az agglomerációs közlekedés forráshiányát orvosolhatná.
Stummer János, a Jobbik budapesti regionális igazgatója