Szocialista korszakot idéz a fideszes vasútritkítás, amely még jobban elszigeteli Borsodot az ország többi részétől mind infrastrukturálisan, mind gazdaságilag, hangzott el a Jobbik keddi sajtótájékoztatóján Miskolcon.
Jámbor Márk, a nemzet ellenzék megyei képviselje Fónagy János szavaival szembesítette a kormányt. Az államtitkár ugyanis korábban azt mondta: „A vasút nem hasznot termel magának, hanem hasznot hajt mindenkinek, így kell rá tekintenünk, s ezért kötelességünk annak fejlesztése.” Ehhez képest – tette hozzá Jámbor – a kormány Karácsony közeledtével járatritkításba kezd a Budapest–Sátoraljaújhely vasútvonalon. A képviselő érthetetlennek nevezte, hogy miközben például a Nagyút–Mezőkeresztes közötti szakaszt idén újították fel, osztrák vasúttól vásárolt kocsik közlekednek, a vonatok egy részét most megszüntetik. Teszik ezt akkor, amikor épp folyamatban van a Mezőzombor és Sátoraljaújhely szakasz teljes felújítása, amely jövőre befejeződik és azt követően megkezdődhet a vonal villamosítása. Milyen hatástanulmány igazolja ezt a tettüket? – tette fel a kérdést Jámbor Márk.
Sajnos már sokszor beigazolódott, mit ér a Fidesz ígérgetése: az állami földterületek strómanoknak, haveroknak, külföldieknek való kijátszása után most itt az újabb vidékromboló lépés. Ezt már Hocza Tamás mondta. A Jobbik megyei önkormányzati képviselője szerint Borsod demográfiai, egészségügyi katasztrófában van, a munkanélküliség helyenként 30% felé közelít. A vasúti közlekedésre minden szempontból nagy szükség van – tette hozzá –, miközben a megszüntetésekkel megtakarítható összeg elenyésző. Főleg annak tükrében, hogy eközben Felcsúton milliárdokból kisvasutat építenek miniszterelnöki hóbortból. Ráadásul az utazás minőségének javulása és a vonatok késésének elkerülése az utazóközönség létszámának nagy növekedését is eredményezné, véli Hocza, aki szerint ma a MÁV-nak két ellensége van: az utasok és a négy évszak.
A Jobbik politikusai kijelentették: elítélik a vélt vállalti profit magyar emberek érdekei elé való helyezését. Jelezték, a Jobbik fel fogja gyorsítani az elmaradt vasútvonalak villamosítását, és bekapcsolják azokat az országos rendszerbe. A korszerű informatikai rendszerek alkalmazásával a menetrendeket és a járatsűrűséget a területi igényekhez kívánják igazítani.