2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Hírek » Letették a Metrans új konténer csomópont-elosztójának alapkövét Budapesten
34375-merttrans

Letették a Metrans új konténer csomópont-elosztójának alapkövét Budapesten

Európa egyik vezető kikötő-logisztikai cége, a METRANS Kft. idén áprilisban jelentette be, hogy megépíti a Budapest-Csepel terminált, amelynek köszönhetően Magyarország a kelet-nyugati áruforgalom csomópontjává válhat a jövőben. A terminált 2017-ben tervezik megnyitni, első körben 200 új munkahelyet teremtve ezáltal.

Az új vasúti konténer csomópont-elosztó terminál alapkövét a mai napon tette le Budapesten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Klaus-Dieter Peters a HHLA vezérigazgatója, valamint Kiss Péter a Metrans ügyvezető igazgatója. A budapesti helyszín ideális kapcsolatot teremt az Észak- és Délkelet-európai kikötők számára, a Metrans és HHLA ezáltal tovább erősíti a hátországi hálózatukat és javítja a kapcsolatokat a kulcsfontosságú európai régióban.

Szijjártó Péter a sajtótájékoztatón elmondta, hogy „a logisztikai fejlesztések javítják az ország befektetési környezetét, és újabb tőkét vonzanak Magyarországra.”

Klaus-Dieter Peters úgy gondolja: „a terminál megépítésével közelebb hozhatjuk a hátország hálózatának növekvő piacát, mivel még egy konténerszállítói csomóponttal tudjuk összekötni Közép- és Kelet-Európát. Ugyanakkor jobban hozzáférhetőbbé válik Dél- és Délkelet-európai régiója, egész pontosan az Adriai-tenger és Görögország kikötői.”

Az új budapesti terminált úgy tervezték, hogy csomópont és transzfer terminál szerepét töltse be. Ennek legfőbb előnye, hogy szabályos időközönként tudnak szállítani a kikötők és a hátország csomópontjai között. Minél nagyobb a csomópontok és a transzfer szállítmányozások mennyisége, annál megbízhatóbb és vonzóbb lesz a szállítói lánc.

A Metrans jelentős lehetőségeket lát a cégén belül a nagyobb magyarországi jelenlét miatt: ma a Metransnak éves szinten 170,000 standard konténer (TEU) forgalma van Magyarországon, a terminál megépítésével azonban havi 250 vonat kezelését tudják majd ellátni, ezzel az éves kapacitás akár a 250,000-et is elérheti.

A konténereket szállító vonatokat átrakodó daruk kezelnék, hat vasúti vágányon, mindegyik 650 m hosszúságban. További két 500 m-es vágány kötné össze az üres konténeres depót. Továbbfejlesztési lehetőségként a trimodal használat is elérhető lenne a későbbiekben, ami lehetővé tenné a belföldi hajózást a Dunán keresztül. A 165,000 m2 összterületű terminál által nyújtott szolgáltatások közé tartozna a konténer javítás, a helyszíni vámügyintézés, a hűtött konténerek tárolása, valamint a teherautós fuvarozás megbízható alvállalkozókkal.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!