Borsod-Abaúj-Zemplén megye vasúti és közúti tömegközlekedéséről készült tájékoztató váltotta ki a legnagyobb érdeklődést csütörtökön, a megyei közgyűlés ülésén.
Az ülés megnyitását követően Török Dezső, a közgyűlés elnöke tájékoztatást adott a főbb eseményekről, amelyeken a legutóbbi közgyűlés óta részt vett. (A közgyűlés elnökének hivatalos programjairól bővebben a www.baz.hu oldalon olvashatnak).
Ezután tájékoztató hangzott el a megyei önkormányzat költségvetésének féléves teljesítéséről, módosították a költségvetési rendeletet. Kisebb módosítást hajtottak végre az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatán.
„A menetrend olyan, mint a magyar foci, mindenki jobban tudná csinálni”- jegyezte meg dr. Sárközi György, a három Volán társaságból létrehozott Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója megyénk tömegközlekedési helyzetéről szóló tájékoztatójában, amelynek kapcsán a miskolci Búza téri pályaudvar sorsától a Hegyhátról az egri kórházba eljutásig számtalan téma szóba került. A vezérigazgató elmondta, hogy számítanak a járműpark megújítására, továbbá, amennyiben megvalósulnak a miskolci fejlesztési elképzelések és a Kandó Kálmán téren bővítik a közlekedési (intermodális) csomópontot, a Búza térről akkor sem tervezik kivinni a teljes forgalmat. A menetrendek összeállításakor járási szinten folytatnak egyeztetést. Össze kell hangolniuk a lehetőségeket és az igényeket.
A vasúttal kapcsolatban is számtalan kérdés hangzott el. Vizi Zsolt, a MÁV Zrt műszaki lebonyolítási vezetője elmondta, hogy a Miskolc-Budapest vonalon a 2014-20 közötti időszakra tervezett pályarekonstrukció célja a korábbi 120 km/h sebesség visszaállítása. A nagysebességű vasút (160 km/h) építési költségei viszont óriási összegeket vennének igénybe. Bakos Csaba, a MÁV-START Zrt. miskolci Területi Személyszállítási és Vontatási Igazgatóság vezetője az esetleges zsúfoltsággal kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy vonatpárokban kell gondolkodni. Pénteken és vasárnap elő szokott fordulni a Miskolc-Budapest vonalon, hogy az egyik irányban teljesen tele a vonat, a visszatérőn viszont 30 százalék üres. Azt is megtudtuk, hogy folyamatban van a használt osztrák járművek beszerzése, amely egy része a felújítást követően már forgalomba állt a Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon.
A tömegközlekedés után a BOKIK elmúlt évi tevékenységéről adott tájékoztatást Bihall Tamás elnök. Elmondta, hogy 34 ezer vállalkozást rögzítettek, ez is segíti a fekete munka és a kóklerek kiszűrését. Szólt a duális képzés fontosságáról, a szakképzési központok létrejöttéről, ami azért is fontos mivel több ezer szakember hiányzik megyénk gazdaságából. Kiemelte, hogy kiváló a kapcsolat a BOKIK és a megyei önkormányzat között. Az első sorban a szakképzéssel kapcsolatos kérdésekre adott válaszok után a közgyűlés tudomásul vette a tájékoztatót.
A testület egyhangúan elfogadta a megyei értéktár bizottság idei első féléves munkájáról készült beszámolót.
Elhangzott, hogy a megyei önkormányzat a TÁMOP pályázat keretében közel 250 millió forintos támogatást igényelt a 2014-20 közötti fejlesztések előkészítésével, összehangolásával kapcsolatban.
Ezt követően zárt ülés keretében tárgyaltak több, személyeket, illetve gazdasági döntéseket érintő előterjesztést.