Magyarországon ma a legoptimistább becslések szerint is min. a gyerekek 5 százaléka szenved diszlexiában, de van olyan becslés is, amely 30 százalékról szól. Ez teszi annyira aktuálissá azt a kérdést, hogy a gyerekek hogyan tanuljanak.
Van egy oktatási módszer, melynek megalkotója majd negyven éves oktatói tapasztalatából merített, amikor előállt oktatási módszereivel. Egy pontos technológiát fejlesztett ki, mellyel bármilyen tárgy hatékonyan elsajátítható. Ezeket az eszközöket és módszereket, melyek a tanulás során felmerülő akadályokat megismertetik és kezelésükre módot adnak tanulási technológia néven ismerjük. A tanulási technológia bárki számára lehetővé teszi, hogy bármit megtanuljon. Megalkotója olyan alapokra mutat rá, amelyek mindenkiben közösek tekintet nélkül a gazdasági, kulturális vagy fajú különbségekre. Minden korosztálynál eredményeket lehet vele elérni; legyen az a tanuló általános vagy középiskolás vagy akár egyetemista.
Vannak olyan tanulási rendellenességek, mint pl. a diszlexia (olvasási zavar), diszgráfia (írászavar, írási képtelenség), diszkalkulia (számolási zavar), amelyeken szintén hathatósan lehet segíteni. Manapság már vannak olyan tanárok, akik erre ki vannak képezve és általános iskolában, középiskolában segítik a gyerekeket.
Bodnár Bernadett