Maxx Race Team – 41. Kassa Rally, 2015. augusztus 14-16.
Velenczei Ádám – Toma József „Csimpike”, Mitsubishi Lancer Evo IX
Úgy támadt fel hamvaiból és ragyogott régi, dicső fényében a Velenczei Ádám-féle Mitsubishi Lancer Evo IX-es, mint a főnixmadár. A fiatal pilóta és csapata szűk egy hónap alatt építette újjá a veszprémi balesetben súlyosan megsérült kocsit, ami a 41. Kassa Rallyn debütált. Ráadásul micsoda sikerrel! A Velenczei-Toma duó az abszolút értékelés 3. helyén végzett a magyarok között, és a P csoportot is magabiztosan nyerte a magyar-szlovák futamon.
Velenczei Ádám: Örömteli versenyen vagyunk túl, hiszen végre beteljesedett az, amire régóta vágytunk: kiváló eredménnyel teljesítettünk egy nagyon komoly futamot. A Mitsubishi hibátlanul működött, és úgy érzem, mi is a maximumot hoztuk ki magunkból.
Mivel júniusban, a kazári rallysprinten ültem utoljára a versenyautó volánja mögött, ezért kicsit lassabban vettem fel a ritmust, ami miatt mérges is voltam magamra. Újra bizonyosságot nyert az, hogy nem elég sprinteken menni ahhoz, hogy formában maradjon az ember… Az első napon emellett el is követtünk pár apró hibát: az 5. gyorsaságin például volt egy megforgásunk, ahol tolatnom kellett, s így pár másodpercet ott is hagytunk. Egy kis időbeli lemaradást okozott nekünk az is, hogy a 2. gyorson utolértünk valakit, a 3.-n pedig egy nászmenetet engedtek fel a pályára, ami így etap lett nekünk, és átlagidőt könyveltek el számunkra. A második nap viszont, túlzás nélkül állíthatom, szenzációs volt. Minden gyorsaságin abszolút 1., 2. vagy 3. időket autóztunk, pedig köztük volt az a hosszú szakasz is, amitől kicsit tartottam, hogyan fogom terelgetni rajta a kocsit. A jó szereplésünknek köszönhetően megnyertük a P csoportot, valamint az időeredményünk alapján abszolút 3.-ak lettünk a magyarok között – igaz, minket valójában nem értékelnek az abszolútban.
A csapatomnak nagyon hálás vagyok azért a munkáért, amit beleöltek abba, hogy a Mitsubishi feltámadt a hamvaiból. Szervizesek, barátok és családtagok együtt dolgoztak és támogattak azért, hogy el tudjak indulni a 41. Kassa Rallyn. A navigátoromnak, Csimpinek pedig köszönöm a kitűnő, hibátlan munkáját és támogatását! Ez a siker tehát egy kicsit mindenkié, aki hozzátett valamit is a projektünkhöz.
Az idei évre még tervben van az októberi Mecsek Rallye. A szezonzáró előtt azonban át kell majd gondolnunk, hogyan vágjunk neki a futamnak. Annak lenne igazán értelme, ha nem a P csoportban, hanem rendesen, a mezőnyben tudnánk autózni, és ott tudnánk élesben összemérni az erőnket a többiekkel. Ennek szellemében azonban N-esre vagy R4-esre kellene átalakítani a Mitsubishit. A pécsi derbiig azonban van még másfél hónapunk, hogy eldöntsük, mi legyen, de addig is pihenünk egy kicsit – hiszen már ránk fért!
Toma József: A verseny előtt azt mondtam, hogy a TOP5-be való bekerülés lenne a nagy célom. Utána kicsit elgondolkodtam azon, hogy lehet, hogy egy merész kijelentést tettem, túl nagyot álmodtam. Ádám és a csapat azonban megmutatta, hogy semmi sem lehetetlen, a munkájuk gyümölcse beérett Kassán, és örülök, hogy én is részese lehettem ennek a sikernek.
Az időeredményeink alapján a magyarok között az abszolút 3. helyet szereztük meg, míg az egész mezőnyt nézve 6.-ként zártunk. Ez rendkívüli nagy eredmény számunkra! Bevallom férfiasan, hogy az utolsó szakasz céljában, mikor megláttam az eredményünket, akkor könny is szökött a szemembe. Felemelő érzés volt ilyen jól szerepelni egy olyan nehéz közegben, mint ez a kassai is volt, hiszen rengeteg jó kezű pilóta és szupertechnikák alkották a mezőnyt.
Igaz, nem volt zökkenőmentes a hétvégénk, de minden percéért megérte! Ez úton is nagyon köszönöm én is a csapatnak, hogy a hamvaiból újjáépítették a Mitsubishit, és egy ilyen, maximálisan felkészített kocsit adtak alánk. Élvezet volt menni vele! Ezen felbuzdulva bízom benne, hogy a Mecsek Rallyen hasonlóan jó teljesítményre leszünk majd képesek.