A szerdai, az egész országon átvonuló pusztító vihar miatt a MÁV több vonalán 5-6 órát álltak a vonatok. Ez önmagában érthető, ám a MÁV az információt mégis elhallgatta. Vélhetően azért, mert a vonatokon tartózkodó több ezer ember – akiket semmiféle jogvédők nem képviselnek – vagy nem, vagy csak késve kapott segítséget, ételt, italt, bármiféle szükséges ellátást. Az utazó emberek órákig semmilyen tájékoztatást nem kaptak a továbbindulás várható időpontjáról.
Az is felháborító, hogy huszonnégy órával a vihar elvonulása után, csütörtökön több vonalon is százperces késésekre kellett számítania az utazóközönségnek, továbbá még pénteken kora délután is a Nagykáta–Újszász–Szolnok vonalon áramszünet miatt harmincöt percig állt a forgalom.
Nem ez az első eset, hogy a MÁV-ot egy napokkal előre jelzett időjárási anomália „váratlanul éri” és arra nem tud gyorsan és megfelelően reagálni. Ezért a Jobbik levélben kér tájékoztatást a MÁV rendkívüli esetekre vonatkozó intézkedési tervéről, valamint utastájékoztatási eljárási szabályzatáról.
Megengedhetetlen, ahogy ez a vállalat-dinoszaurusz működik és viselkedik, ezért a Jobbik a felelős vezetők megnevezésére is igényt tart. Elvárjuk, hogy a MÁV végre XXI. századi színvonalon működjön, ugyanakkor kiállunk az egyre emelkedő jegyárat becsülettel megfizető utasok érdekeiért.
Árgyelán János és Császárné Kollár Tímea, a Jobbik regionális igazgatói