A hétvégén Sebestyén Péter motorja egy új fejlesztésű elektronikát kapott, amihez az új beállításokat folyamatosan tesztelték a versenyt megelőző napokban.
A motor nagyon jó, de az új elektronikával még nem állt össze, és így ismeretlen is volt a versenyző számára. Bizakodó eredmény azonban, hogy a szektor idők jól alakultak – mind a teszteken és mind az időmérőn, a verseny előtti warm up-ra még állítottak a motoron, az addigi eredmények alapján. Így a rajtot már jól tudta megfogni a versenyző.
Sebestyén Péter a sajkacsont törése után 6 héttel már túl van a második versenyén, ahol pozitívan értékelte eredményét. – „A sűrű versenyidőszak most lezárult, így szerencsére van idő regenerálódni. A balesetem után nagyon gyorsan kellett újra helyt állnom, így most pozitívan értékelem ezt a futamot. Kaptam a gyártól egy teljesen új elektronikát, amit ezen a hétvégén teszteltünk. Nagyon jól áll így össze a motor, most jön két hónap szünet, amit teljes erővel a fizikai felkészülésre szánunk és a tesztekre, hogy az őszi két futamon a legtöbbet hozzuk ki magunkból. De már a célunk a jövőév. Ezen az éven eddig rengeteg tapasztalatot szereztem és szükségem is volt mind erre, hogy az új csapattal összecsiszolódjunk. A misano-i futamon a 24. helyről a 18-ra tudtam feljönni. Nyolc körön keresztül nagyon jól tudtam menni, de egy nagyobb csatába keveredtem egy másik versenyzővel és kettőnk harca eltartott a futam végéig. A cél, hogy az őszi futamra innen fejlődjek tovább, mert van hova.”
Stefano Favaro, Péter managere örült, hogy végre a warm-up-ra sikerült, hogy beállítani a motort, hogy Péter azokat az eredményeket hozta, amit vártak tőle. – „A warm-up-on Péter végre megfutotta a 1,39-es köröket, ami a jó beállításoknak és az új elektronikának köszönhető. Innen kell tovább lépnie majd. Azt egy kicsit sajnálom, hogy a 8. körtől egy erősebb csatába keveredett és így leszakadt a bolytól, ahol még akár pontszerző is lehetett volna. De ez a csata is kellett a fejlődéséhez. Most jön egy két hónapos szünet, ahol minden eddigi eredményt, teljesítést kielemzünk, és folyamatos edzéssel, mentális felkészítéssel trénerezzük majd a Pétert. A csapattal Péter ebben az időszakban természetesen tesztelni fog. Cél, hogy a hátralévő két versenyben pontszerző helyen zárjon, hogy a jövőévet magabiztosan kezdhesse el ugyan itt a gyári Kawasaki csapatnál.”
Háttér információk:
Sebestyén korábban a BMW Racing Team Toth csapatában ifj. Tóth Imre mellett, Rizmayer Gáborral együtt versenyzett. Stefano Favaro – Budapest Jump CEO ez évtől hivatalosan is a szárnyai alá vette a versenyzőt, mint a manager. Idén, a 2015-ös szezonban Sebestyén Péter lesz a harmadik versenyző, Tóth és Rizmayer mellett, aki büszkén és joggal képviselheti majd Magyarországot a motorsport világában egy világbajnoksági sorozatban. Sebestyén nagy lehetőséget kapott, Talmácsi Gábor után ő az, aki világversenyen gyári támogatott csapattal vehet részt versenysorozatban, ez a FIM SUPERSTOCK 1000 kategória a Superbike világbajnokság sorozatban. Egy Kawasaki 1000 ccm, 200 LE motorral vág neki az évnek és bizonyíthatja azt, ami egy ilyen fiatal tehetségtől várhatunk.
A versenysorozatról:
A Superbike-VB és a hozzá tartozó sorozatok: több kategóriából áll, eni FIM Superbike World Championship, a FIM Supersport World Championship, a FIM Superstock 1000 Cup és a FIM Europe Superstock 600 Championship. Ezek a versenysorozatok szériagyártású, de tuningolt motorok küzdelméről szólnak. Itt a riderek utcai motorok megfelelően módosított változataival versenyeznek. A Supersport-ban a 600-asokat megerősítik, a Superbike-ban, pedig négyhengeres 1000-esek és kéthengeres 1200-asok szerepelnek. A megengedett minimális tömegek magasabbak, mint a MotoGP hasonló kategóriái esetén, egyes technológiák használata tilos (pl. karbontárcsás fék) és a motoroknak homológnak kell lennie az utcai változattal. Az egyes versenysorozat szabályaitól függ a változtatások lehetősége a motorokon.