Hamarosan zárul a miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon hátrányos helyzetű diákok továbbtanulását támogató projektje, amelyhez az intézmény az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében nyert 30 Millió Ft vissza nem térítendő uniós támogatást.
A pályázat keretében számos szakmai program valósult meg, amely főképp a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatását szolgálja különböző tanórán kívüli tevékenységek, a továbbtanulásukat elősegítő iskolai programok, valamint a pedagógiai kultúrát fejlesztő- és szaktárgyi továbbképzések lebonyolításával. A projekt fő célja, hogy az intézményben a hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek eredményes fejlesztését szolgáló nevelési módszer kerüljön bevezetésre. Az iskola aktív együttműködést alakított ki a Miskolci Egyetemmel, a Tiszáninneni Református Egyházkerület Pedagógiai Szakszolgálatával, a Lévay-s Szülők Egészséges Ifjúságért Egyesületével, amelynek keretében a pedagógusok különböző szakmai esetmegbeszéléseken, workshopokon vettek részt az oktatás szakmai színvonalának emelése, új, differenciáló pedagógiai módszerek, egyéni fejlesztési tervek kidolgozása céljából. A célok között szerepelt a hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációjának erősítése, a középfokú végzettség megszerzése és a továbbtanulási szándék erősítése a későbbi sikeres munkaerő piaci helytállás érdekében. Kiemelt szerepet kapott, hogy a programban résztvevő 30 tanuló képességeihez alkalmazkodó nevelésben részesüljön, ezért a megvalósítás során olyan egyéni fejlesztési tervek kerültek kidolgozásra, amelyek hozzájárultak a hátrányos helyzetű diákok alapkészségeinek fejlesztéséhez és tantárgyi fejlesztésekhez, ezt a célt szolgálta az iskola épületének egyik szárnyában kialakított 8 számítógéppel felszerelt tanulóhelyiség is. A pályázat során megvalósuló programok, többek között buszos kirándulás, előkészítő tábor, színházi program, tantárgyi vetélkedők, színjátszó és sportszakkör, filmklub, egyéb közösség és kapcsolatépítő tevékenységek, a mentori szerep bevezetése és a családlátogatások elősegítették, hogy erősödjön az iskola és a család kapcsolata.
A projekt hatására megújult az iskolában folyó oktatás pedagógiai módszertana, magasabb színvonalú oktatás érhető el, és az egyedi fejlesztések elősegítik a hátrányos helyzetű tanulók tanulmányi eredményeik javulását és növelik a továbbtanulási hajlandóságot.
Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása a Berzeviczy Gergely Szakközépiskolában
Hamarosan zárul a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ – Miskolci Tankerületében működő Berzeviczy Gergely Szakközépiskola és Szakiskola projektje, amely a „Hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Berzeviczy Gergely Szakközépiskolában” címet viseli. Az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében elnyert 40 Millió Ft támogatásból számos szakmai program, főleg a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatását szolgáló tanórán kívüli tevékenységek, a továbbtanulásukat elősegítő iskolai programok, valamint a pedagógiai kultúrát fejlesztő- és szaktárgyi továbbképzések valósultak meg.
A pályázat fő célja, hogy az intézményben olyan nevelés valósuljon meg, ami alkalmas a hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek eredményes fejlesztésére, ezáltal a térség iskolázottsági szintjének javítására, a társadalmi különbségek és későbbiekben a munkanélküliség csökkentésére. A célok között szerepelt a hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációjának erősítése, a középfokú végzettség megszerzése és a továbbtanulási szándék erősítése. Kiemelt szerepet kapott, hogy a programban résztvevő 40 tanuló képességeihez alkalmazkodó nevelésben részesüljön, ezért a megvalósítás során egyéni fejlesztési tervek kerültek kidolgozásra, amelyek hozzájárultak a hátrányos helyzetű diákok alapkészségeinek fejlesztéséhez és tantárgyi fejlesztésekhez. A szakmai programok megvalósításakor az iskola aktív együttműködést alakított ki a Miskolci Egyetemmel is. Ennek köszönhetően a programban résztvevő pedagógusok szakmai esetmegbeszéléseken, workshopokon vehettek részt, amely hozzájárult az oktatás szakmai színvonalának emeléséhez, a pedagógiai módszerek megújulásához, valamint differenciáló pedagógiai módszerek kidolgozásához. A pályázat során megvalósuló programok, többek között buszos kirándulás, színházi program, hangverseny, koncertlátogatás és egyéb közösség és kapcsolatépítő tevékenységek hozzájárultak ahhoz, hogy erősödjön az iskola és a család kapcsolata.
A projekt hatására megújult az iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai módszertana, magasabb színvonalú oktatás érhető el, és az egyedi fejlesztések elősegítik a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatását és a tanulmányi eredményeik javulását.