BUDAPEST JUMP 2015.05.23.
IDŐMÉRŐ – Donington
A 12 kanyaros angliai Donington pályán először rendeznek SuperStock1000-es futamot. Sebestyén Péter esős versenyt vár vasárnap 60 km-en keresztül. A hétvége nehézségét adja, hogy Superstock1000 futamot még nem rendeztek ezen a pályán, így a beállításokról felhasználható adatokkal nem rendelkeznek a versenyzők. Ezzel a Pedercini team versenyzőjének is meg kellett küzdeni a szabadedzéseken, ami az adatok gyűjtésével és teszteléssel telt. Az pénteki szabadedzések ígéretesnek bizonyultak, így a kitűzött cél az első 5 sorból indulni valósnak tűnt, de a hetek óta alkar problémával küzdő Sebestyénnek újra meg kellett vívnia a fájdalommal a csatáját.
Stefano Favaro, Péter managere az elmúlt versenyek tapasztalatai és az imolai pontszerzőhely megszerzése után bizakodva nyilatkozott még péntek este. Az időmérő után, nem elégedetlen, de tudja, hogy versenyzője többre képes és a motor is. – „Tudjuk, hogy Péter jól érzi a motort már, összhangban vannak, a szektor időket jól futja meg. De folytonos terhelésnél kijön az alkar fájdalom, és ezáltal nem tud koncentrálni. Az imolai verseny után természetesen az első utunk Budapesten a Sport Kórház volt, ahol több kivizsgáláson esett át Péter. Egyenlőre kapja a kezeléseket, és várjuk az eredményt. Nagyon reméljük, hogy ez hamar megoldódik, mert szeretnénk sikereket elérni, hiszen képes rá. Jelenleg a mérnökökkel egyeztettünk, hogy mivel ez a probléma csak ennél a motornál jött ki nála, az ülés pozíció és a méret beállítások valószínű nem megfelelőek. Most a kormány és az ülés magasságon is állítunk majd, és ezt a vasárnapi warm up-on kipróbáljuk.“
A szabadedzésen még úgy tűnt, hogy az új beállítással és némi orvosi terápiával csökkent a fájdalom a donington-i futam hétvégére, azonban ez nem így történt. Így az elmúlt versenyeken folyamatosan alkar fájdalmakkal küzdő Sebestyén vasárnap a nyolcadik sorból rajtolva inkább szívesebben menne esős versenyen.
„Túl vagyunk az időmérőn. Túl sok mindent nem is tudok mondani, a legnagyobb probléma a kezem, ez akadályozott egész hétvégén eddig. Megálltunk egy szinten, nem tudom kimotorozni a motorból, amit tudna. Folyamatosan gátol ebben a kezem, nem tudok mozogni úgy a motoron, ahogy szeretnék. Érzem, hogy hol kellene gyorsulnom, hol kell több erőt adnom, amit nem tudok a fájdalom miatt kifejteni. Ezen gondolkodunk, hogy lehetne ezt megoldani, esetleg más pozíciót felvenni a motoron. Reménykedem abban, hogy holnap esős verseny lesz, mert a körülmények miatt nem kap így akkor a terhelést a kezem és ebből talán egy jobb eredményt el tudunk érni. Mindenképp szeretnék ezen a versenyen is pontszerző helyen végezni.“
IDŐMÉRŐ EREDMÉNYEK:
1. R. Tamburini BMW S1000RR 1,29.449
2. L. SAVADORI APRILIA RSV4 RF 1,29.692
3. R. DE ROSA DUCATI 1199PANIGALE R 1,29.876
4. J. GUARNONI YAMAHA YZF R1 1,29.956
5. K. COGHLAN YAMAHA YZF R1 1,29.993
6. O. JEZEK DUCATI 1199 PANGIALE R 1,30.204
7. S. BARRIER YAMAHA YZF R1 1,30.275
8. M.GINES YAMAHA YZF R1 1,30.683
9. F. MASSEI DUCATI 1199 PANIGALE R 1,30.691
10. B. STARING KAWASAKI ZX-10R 1,30.741
.
22. P. SEBESYEN KAWASAKI ZX-10R 1,32.353
Háttér információk:
Sebestyén korábban a BMW Racing Team Toth csapatában ifj. Tóth Imre mellett, Rizmayer Gáborral együtt versenyzett. Stefano Favaro – Budapest Jump CEO ez évtől hivatalosan is a szárnyai alá vette a versenyzőt, mint a manager. Idén, a 2015-ös szezonban Sebestyén Péter lesz a harmadik versenyző, Tóth és Rizmayer mellett, aki büszkén és joggal képviselheti majd Magyarországot a motorsport világában egy világbajnoksági sorozatban. Sebestyén nagy lehetőséget kapott, Talmácsi Gábor után ő az, aki világversenyen gyári támogatott csapattal vehet részt versenysorozatban, ez a FIM SUPERSTOCK 1000 kategória a Superbike világbajnokság sorozatban. Egy Kawasaki 1000 ccm, 200 LE motorral vág neki az évnek és bizonyíthatja azt, ami egy ilyen fiatal tehetségtől várhatunk.
A versenysorozatról:
A Superbike-VB és a hozzá tartozó sorozatok: több kategóriából áll, eni FIM Superbike World Championship, a FIM Supersport World Championship, a FIM Superstock 1000 Cup és a FIM Europe Superstock 600 Championship. Ezek a versenysorozatok szériagyártású, de tuningolt motorok küzdelméről szólnak. Itt a riderek utcai motorok megfelelően módosított változataival versenyeznek. A Supersport-ban a 600-asokat megerősítik, a Superbike-ban, pedig négyhengeres 1000-esek és kéthengeres 1200-asok szerepelnek. A megengedett minimális tömegek magasabbak, mint a MotoGP hasonló kategóriái esetén, egyes technológiák használata tilos (pl. karbontárcsás fék) és a motoroknak homológnak kell lennie az utcai változattal. Az egyes versenysorozat szabályaitól függ a változtatások lehetősége a motorokon.