2015. május 30-án zárul a nagy múltra visszatekintő miskolci Földes Ferenc Gimnázium hátrányos helyzetű diákok továbbtanulását támogató projektje, amelyhez az intézmény fenntartója a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ az Új Széchenyi Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében nyert 30 Millió Ft vissza nem térítendő uniós támogatást.
A pályázat keretében számos szakmai program valósult meg, amely főképp a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatását szolgálja különböző tanórán kívüli tevékenységek, a továbbtanulásukat elősegítő iskolai programok, valamint a pedagógiai kultúrát fejlesztő- és szaktárgyi továbbképzések lebonyolításával. A projekt fő célja, hogy az intézményben a hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek eredményes fejlesztését szolgáló nevelési módszer kerüljön bevezetésre. Az iskola aktív együttműködést alakított ki a Miskolci Egyetemmel, a Nemzetiségi Önkormányzattal és a Herman Ottó Múzeummal, amelynek keretében a pedagógusok különböző szakmai továbbképzéseken, workshopokon vettek részt az oktatás szakmai színvonalának emelése, új, differenciáló pedagógiai módszerek, egyéni fejlesztési tervek kidolgozása céljából. A célok között szerepelt a hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációjának erősítése, a középfokú végzettség megszerzése és a továbbtanulási szándék erősítése a későbbi sikeres munkaerő piaci helytállás érdekében. Kiemelt szerepet kapott, hogy a programban résztvevő 20 tanuló képességeihez alkalmazkodó nevelésben részesüljön, ezért a megvalósítás során olyan egyéni fejlesztési tervek kerültek kidolgozásra, amelyek hozzájárultak a hátrányos helyzetű diákok alapkészségeinek fejlesztéséhez és tantárgyi fejlesztésekhez. A pályázat során megvalósuló programok, többek között buszos kirándulás, előkészítő tábor, színházi program, tantárgyi vetélkedők és egyéb közösség és kapcsolatépítő tevékenységek hozzájárultak ahhoz, hogy erősödjön az iskola és a család kapcsolata, ezt a célt szolgálta a mentori tevékenység és a családlátogatások is.
A projekt hatására megújult az iskolában folyó oktatás pedagógiai módszertana, magasabb színvonalú oktatás érhető el, és az egyedi fejlesztések elősegítik a hátrányos helyzetű tanulók tanulmányi eredményeik javulását és növelik a továbbtanulási hajlandóságot.