A műszerészi igazolványok érvényességi ideje 2 év, így a 2013-ban kiállított műszerészi igazolványok érvényessége 2015-ben lejár. A szervizelési tevékenység folytatása érdekében az új műszerészi igazolványok kiállításához kérelmet kell benyújtani a Nemzeti Adó-és Vámhivatalhoz.
A kérelmet az igazolvány lejárata előtt 30 nappal, a szerviznek kell előterjeszteni a PTGTAXSZ jelű nyomtatványon. Az adatlap és kitöltési útmutatója a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) elérhető. A kérelemhez mellékelni kell erkölcsi bizonyítványt, valamint a műszerész nyilatkozatát, mely szerint a kérelmezőn kívül nem áll más szerviz alkalmazásában. Az igazolvány kiállításáért 3 000 forint eljárási illetéket kell fizetni.
A műszerész a kiállított új igazolványt személyesen a NAV által kijelölt ügyfélszolgálaton veheti át. Amennyiben rendelkezik érvényes plombanyomóval, köteles azt bemutatni, illetve az új műszerészi igazolvány átvételével egyidejűleg a birtokában lévő lejárt műszerészi igazolványt leadni.