2024. 10. 28. hétfő

Simon, Szimonetta
1 EUR 405 HUF
1 GBP 485 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » A gyáriparosok a lobbiról

A gyáriparosok a lobbiról

Bár számos iparági érdekképviseleti szövetség van jelen Magyarországon, a hazai cégek egynegyede nem tagja semmilyen érdekképviseleti szervnek – derült ki a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) KKV-k és nagyvállalatok körében végzett kutatásából. Pedig az Európai Szociális Alap támogatásából megvalósuló felmérés eredményei szerint a megkérdezett vállalatok túlnyomó többsége kifejezetten gyengének ítéli meg érdekérvényesítési lehetőségeit.

A cégek túlnyomó hányada (79%) szerint továbbá egyre nehezebb alkalmazkodni a szabályozási környezet folyamatos és gyors változásaihoz is. Ezért alapvető fontosságú, hogy a gazdaság minden szereplője tisztában legyen az érdekérvényesítési lehetőségeivel, annak megfelelő kihasználásával, hiszen ez hosszútávon a nemzetközi piacokon is versenyképes és növekedési potenciállal rendelkező vállalati struktúrát eredményezhet.

Magyarország legnagyobb munkáltatói szervezete, a MGYOSZ regionális szövetsége, a Észak – Magyarországi Gyáriparosok Szövetsége (ÉGYSZ) nemcsak elkötelezetten képviseli a hazai munkaadók érdekeit, de rendkívül fontosnak tartja folyamatos fejlesztésüket, mellyel javítani tudja a vállalatok alkalmazkodóképességét a gyorsan változó gazdasági környezetben is.

Ezt a célt szem előtt tartva indította útjának a szövetség a Széchenyi 2020 program által támogatott információs kampányát, amely során Budapesten és négy régióban szervez helyi vállalatok számára olyan rendezvényeket, ahol megismerhetik a legnagyobb hazai munkaadói érdekképviseleti szervezet regionális szövetségeinek tevékenységét.

A pénteki konferencián arról is hallhattak a résztvevők, Dr. Orosz Csaba, az MGYOSZ alelnökétől, hogy miért előnyös az MGYOSZ tagság?

A konferencia másik előadója Németh Ákos Lehel, a Grey Eminence Strategic Relations igazgatója a lobbizás művészetébe avatta be a hallgatóságot.

A hazai lobbi eredményessége javításra szorul, hiszen a vállalatok több mint 60 százaléka egyáltalán nem folytatott lobbi tevékenységet az elmúlt évben. Az országos lobbi lehetőségekkel a vállalatok mindössze 16 százaléka él. A nemzetközi lobbi tevékenységnek még mindig nincsenek mély gyökerei Magyarországon, hiszen a megkérdezett cégek mindössze 9 százaléka számolt be ilyen jellegű tapasztalatokról – derült ki a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) KKV-k és nagyvállalatok körében végzett kutatásából.

Ezen a területen, bőven van mit fejlődnünk, és egy alapos szemléletváltásra van szükség, amely megkülönbözteti a korrumpálást a lobbitevékenységtől, hiszen a lobbi olyan érték, amely versenyelőnyhöz juttathatja a vállalatokat.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Ilyen egy jó szakmunkás
A szakmunkás egy adott szakma képviselője, aki képesítéssel és képzettséggel rendelkezik az adott területen. Gyakran fizikai munkát végez, amely során…

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp