DYNAMIC RALLY TEAM – 21. Steelvent Miskolc Rallye
Lángi Attila – Veres Gábor, BMW Z4 M Coupe
Egy kicsit megsínylette az egri menetelést Lángi Attila BMW Z4 M Coupe versenygépe. A csapat azonban gőzerővel dolgozott azon, hogy a soron következő bajnoki fordulóra, a 21. Steelvent Miskolc Rallyera újra teljes pompájában ragyoghasson a kocsi. A Dynamic Rally Team pilótája és segítője, Veres Gábor előtt a cél lebeg célként, de emellett szeretnék kiszolgálni a közönséget is.
Lángi Attila: Az Eger Rallye után ráfért egy kis ráncfelvarrás a Z4-re. A kartellvédő nagy része ott maradt a Mátrában, és a futómű is kapott rendesen ütést a szezonnyitó futamon. Mielőtt azonban nekiálltunk volna a revíziónak, teszteltünk egyet az Euroringen, hogy állítgassunk a beállításokon – amihez ezúttal is köszönöm Tőzsér Áron segítségét. Az egyik balos sikánt azonban nehezen vette be az autó, és a bal első kerék kitörött a helyéről. Ezek után még nagyobb munka állt előttünk, de a soron következő Miskolc Rallyera ismét teljes pompájában fog tündökölni a BMW-nk. Szerdán még jelenésünk van a futóművesnél, de csütörtök reggel már útnak indulunk vele a versenyhelyszínre.
Miskolc mindig is egy mumus volt számomra. Az éjszakai gyorsaságik nagyon rossz minőségű és dobálós útszakaszok voltak – ráadásul sötétben amúgy sem szeretek vezetni –, ezért nem igazán nyerték el a tetszésemet. Habár az idei programban sötétedés után gyorsok nem szerepelnek, biztos, ami biztos, készülni fogunk lámpasorral, hogy véletlenül se érjen bennünket meglepetés.
Azt tudjuk, hogy van még a kocsiban bőven lóerő, de ahhoz, hogy a maximumot ki tudjuk majd hozni belőle, versenykörülmények kellenek. Pont ezért rá fogunk szánni néhány gyorsaságit arra, hogy a legmegfelelőbb és egyben a leggyorsabb beállítást megtaláljuk a Z4-re. Komolyabb elvárásaink nincsenek magunkkal szemben erre a derbire, az elsődleges cél az lenne, hogy komolyabb sérülés, hiba nélkül teljesítsük a kijelölt szakaszokat, és minél több örömet tudjunk szerezni a kilátogató nézőközönségnek. Bármennyire fontos az idő, és bármennyire is fognak velem pörölni utána a jobb oldalamról illetve a szervizparkban, ha sokan lesznek kint a pálya szélén, akkor csak azért is meg fogom húzni a kézifékkart! Azért van az ugyanis rajta – hogy látványt nyújtsunk vele a nézőknek! Nyilván azért az aranyközépútra fogunk törekedni, de a rally nem az a sportág, ahol ezt olyan könnyű kivitelezni. Igyekszünk minél szebben és minél gyorsabban menetelni.
Veres Gábor: Nem éppen a legszebb élményekkel gazdagodtam eddig a Miskolc Rallyeval kapcsolatban. Egyszer sikerült egy hat méter mély árokba, tetőn megérkeznünk a pilótámmal, ráadásul rögtön az első gyorsaságin… A prológnak helyet biztosító salakmotoros pályának viszont megvan a maga varázsa, biztos vagyok benne, hogy most is nagyon jó lesz rajta körözni – ehhez viszont az kell, hogy Attila ne izgulja túl magát rajta. A régebbi Zemplén Rallyek alkalmával mentem már néhányszor a kijelölt szakaszon, így számomra nagy újdonságokat nem igazán tartogathat egyik sem. Bízom benne, hogy ebből fakadóan a pilótámnak is többet tudok majd segíteni, mind az itiner készítésekor és a diktálásakor.
Őszintén szólva, én örülök neki, hogy ez a verseny most csak egynapos lesz, hiszen így igazán élesben kell majd megmutatni, mennyire jól dolgoztuk fel a pályákat, és egyenes ágon esünk ki, ha valami baj van a kocsinkkal vagy valamit elhibáztunk. Pörgősebb és élesebb küzdelmek lesznek: az első pillanattól az utolsóig nyomni kell a gázt! A cél a cél, s ha ez megvan, akkor már a kategória valamelyik dobogós helyezése is a miénk szerintem – nagy hibát kellene elkövetnünk ahhoz, hogy ez mégse így legyen. De a legfontosabb, hogy mindenki érjen célba, és egy jó versenyünk legyen!
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON and SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Logosz Cégcsoport, Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota