A mai napon ismételten bebizonyosodott az, hogy a hármas metró teljes körű felújítása nem tűr halasztást.
A Metróért Egyesület a mai napon arról tájékoztatta a közvéleményt és a budapesti lakosságot, hogy a hármas metró több szakaszon nem tud közlekedni Kőbánya-Kispest és a Határ út között, mert Kőbánya-Kispesten a felújítás alatt lévő Sibrik Miklós úti felüljáróról vasbetondarabok estek a pályára. A lehulló elemek eltalálták az egyik, fordító vágányokról kihaladó szerelvényt is, egy másik szerelvény vészfékkel meg tudott állni a lehulló építési törmelék előtt. Ezzel egy időben a Nagyvárad téren egy szerelvényt félre kellett állítani műszaki meghibásodás miatt, illetve a Lehel tér–Gyöngyösi utca szakaszon áramellátási zavar miatt csak korlátozásokkal lehet a közlekedést fenntartani.
Az M3-as metróvonal Magyarország legnagyobb forgalmú tömegközlekedési járataként, naponta 450-500 ezer utassal kiemelkedő szerepet tölt be Budapest közösségi közlekedésében. Jelenleg azonban életveszélyes körülmények uralkodnak a teljes vonalon, hiszen nem csak elavultak a szerelvények, de elhasználódott a kötöttpályás infrastruktúra is. A mai eseményekhez az is hozzájárult, hogy a folyamatos alulfinanszírozottság miatt nem csak a kötelező felújítások maradtak el, de a napi karbantartások is.
A Jobbik szerint be kell látnia az illetékes döntéshozóknak, hogy nap mint nap emberéleteket tesznek kockára ennek a halaszthatatlan beruházásnak az elodázásával. A budapesti Jobbik felszólítja a főváros vezetését, hogy tegyen meg mindent annak érdekében, hogy a hármas metró teljes vonalát a lehető leghamarabb felújítsák, a szerelvényeket lecseréljék, az állomásokat pedig akadálymentesítsék.
A Jobbik budapesti szervezete