A sajtóban széles körben ismertetett tervek szerint jelentős átalakítások várhatók a fekvőbeteg-ellátás területén, amelynek komoly hatása lesz a megyénk és ezen belül a miskolci kórházak működésére is. Az elképzelések szerint áprilistól minden megyében egy kiemelt kórház marad. Az intézményeknek az OEP által meghatározott pénzből kell működniük, ami összevonásokat, leépítéseket és osztályok megszüntetését jelentheti. Mivel valamennyi kórház a márciustól működő, erős irányítási jogosítványokkal felruházott Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) felügyelete alá fog tartozni, az adminisztratív területeken kevesebb ember munkájára lesz szükség, így ezen a területen is elbocsátások várhatók.
Miskolc mjv Közgyűlése nevében a Polgármester 2012-ben a miskolci kórházakat állami kézbe adta (lásd: a kórházak állami kézbe vételéről szóló 2011. évi . törvény), ami azt jelenti, hogy immár évek óta nem a Miskolci Önkormányzat törvény által előírt kötelezően ellátandó feladata a fekvőbeteg-ellátás megszervezése, működtetése. Az államosítás óta eltelt évek azt bizonyítják, hogy a központosított működtetés nem váltotta be a hozzáfűzött kormányzati várakozásokat, az ellátás színvonala szakmai és laikus vélemények alapján is romlott.
Mivel a miskolci kórházakban főleg a város lakóit gyógyítják, az ellátási felelősség törvényi kötelezettségének megszűnése nem jelentheti azt, hogy Miskolc mjv Közgyűlésének, illetve személy szerint a Polgármesternek ne lenne erkölcsi, szakmai (!!!) és politikai felelőssége ebben az újabb átalakítási folyamatban. Éppen ezért azt kezdeményeztük, hogy az Önkormányzat Közgyűlése az Alaptörvény 32. § (1) bekezdés j) pontja alapján vegyen részt a miskolci fekvőbeteg-ellátó intézmények átszervezését tárgyaló egyeztetési folyamatban, képviselje a miskolciak érdekeit és erről tájékoztassa a Közgyűlést.