Nagyszabású humánerőforrás-fejlesztési program indult megyénkben. A nyitó rendezvénynek szerdán a Megyeháza adott otthont. Az életvezetés iskolája első sorban a társadalmi felzárkóztatást, a megyei képzési klaszter pedig a gyakorlatorientáltság terjesztését célozta meg.
A projektnyitón részt vett Török Dezső, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés elnöke, dr. Kovács János, megyei főjegyző, dr. Torma András, a Miskolci Egyetem rektora, és számos intézmény-, szervezet vezetője, képviselője.
Bánné dr. Gál Boglárka, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés alelnöke megnyitójában emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évtizedekben számtalan fejlesztési, felzárkóztatási program született, a megvalósítás viszont akadozott. Most a cselekvésen van a hangsúly. „Az életvezetés iskolája projekt nem egy problémát ragad ki, hanem összefüggéseiben tekinti a feladatokat” – utalt a komplexitás fontosságára a közgyűlés alelnöke. Ez egy lehetőség, segítő kéz a felzárkózáshoz.
Dr. Köpeczi-Bócz Tamás helyettes államtitkár köszöntőjében emlékeztetett, hogy a legtöbb helyen csak gazdaságfejlesztésben gondolkodnak, amely azonban csak akkor sikeres, ha együtt jár a társadalomfejlesztéssel. Kiemelte, hogy a megyei mintaprojektekben az ember került az előtérbe. A nap üzenete a társadalmi együttműködés, a kölcsönös felelősségérzet erősítése.
„Karriert is adunk, nem csak diplomát” – jelentette ki dr. Deák Csaba, a Miskolci Egyetem kancellárja. Kiemelte, hogy az egyetem a térség értelmiségének fő képzési bázisa, az itt végzettek többsége a régióban helyezkedik el. Szólt a campuson a kor igényeinek megfelelően kialakított duális képzésről.
Bihall Tamás, a BOKIK elnöke a duális képzés és a megyei foglalkoztatás növelésének az összefüggéseiről értekezett. A kamara törekszik arra, hogy a szakképzést, ezen belül a duális képzést a húzóágazatok igényeihez alakítsa, kiszolgálja a munkaerőpiacot, miközben a fiatalokat megfelelő szaktudással vértezik fel.
Farkas Zoltánné, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Ügynökség ügyvezetője a térség felzárkóztatásáért végzett munkájukról szólt. Emlékeztetett, hogy a hosszú távú, sikeres gazdasági fejlődéshez társadalmi fejlődésre is szükség van. A projektek ezt a célt szolgálják.
Kovács Cs. Tamás projektmenedzser mutatta be az életvezetés iskoláját és a megyei képzési klasztert. A céljuk, hogy az életvezetési képzésben résztvevők életét jobbá, egészségesebbé, tudatosabbá tegyék, a képzési klaszter pedig erősítse a szak- és felnőttképzés gyakorlatorientáltságát.
A projektekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat a közgyűlés elnöke foglalta össze a sajtó számára