Aki pénztárgéphasználatra kötelezett, de online pénztárgépes nyugta helyett számlát állít ki, a kiállított számláról köteles adatot szolgáltatni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak.
2015. január 1-jétől a pénztárgéphasználatra kötelezettnek a tevékenységéhez kapcsolódóan kibocsátott számlák keltét, sorszámát, a vevő nevét és címét, a bruttó összegét, adómentesség esetén az ellenérték összegét, a tárgyhónapot követő hónap 15-éig, elektronikusan (PTGSZLAH adatlapon) kell megküldeni a NAV-nak, a számla keltének alapján, napi bontásban, havonta.
Az adatszolgáltatást a 2014. december 31-ét követően kibocsátott számlák kapcsán kell először megtenni. Első körben tehát 2015. február 15-én keletkezett ezen kötelezettség.
Fontos, hogy azon adózóknak is kell adatot szolgáltatni, akik korábban mentesültek ez alól, így többek között a szálláshely-szolgáltatóknak is.
Amennyiben a témával kapcsolatban további kérdése merülne fel, akkor a 40/42-42-42-es telefonszámon ügyintézőink készséggel állnak rendelkezésére.