A Jobbik megdöbbenéssel értesült arról, hogy újabb piaci szereplő, az Orangeways is belép a budapesti közösségi közlekedésbe, ráadásul – más külsős céghez hasonlóan – a BKV díjazását messzemenően meghaladó kilométerdíjjal végzi majd az autóbuszos személyszállítási tevékenységet.
A közszolgáltatások kiszervezése, piacosítása olyan neoliberális gazdaságpolitikai döntés, amelyet a Fidesz szavaiban elítél, tetteiben azonban gondosan végrehajt. A buszállomány fiatalítása megoldható lett volna a külsős szolgáltatók igénybe vétele nélkül is. A jelenlegi helyzet hosszú távon kiszolgáltatottságot teremt Budapest számára.
A BKV önmagában nyereséges buszüzletágának kiszervezését továbbra is határozottan elutasítjuk. Ezért a Jobbik fővárosi képviselőjeként írásbeli kérdéssel fordulok Tarlós István főpolgármester úrhoz az úgynevezett új autóbusz-üzemeltetési modell felülvizsgálata érdekében.
Tokody Marcell, a Jobbik fővárosi képviselője