A napokban forgalomba állt 5 új Skoda villamos Miskolcon, amelyet a MVK Zrt. közlekedéstörténeti sikerként kommunikált az utasok és a közvélemény felé. Ezzel kapcsolatosan a miskolci utazóközönség képviseletében a VEKE miskolci tagszervezete három kérdést fogalmazott meg az MVK Zrt. számára – a fair-play jegyében – a nyilvánosság előtt. Kérdéseinket a honlapunkon közölt sajtóközleményben tettük fel), de itt is idézzük:
„- 2014 decemberében hogyan lehet soha nem látott sikerként elkönyvelni, hogy a leendő 31-ből 15 Skoda villamos forgalomképes, miközben a szerződésben vállalt és a miskolci közgyűlés által is elfogadott ütemterv szerint már legalább 23 új villamosnak kellene szállítania az utasokat? A 20. villamost már november 14-én üzembe kellett volna helyezni! A csúszás bizonyosan nem a Skoda hibája, hiszen ők a vállalt szállítási ütemezési tervet túlteljesítve, mostanra már csaknem az összes villamost leszállították Miskolcra. Nem gondolják, hogy a kommunikációjuk visszatetsző, amellett, hogy nem is fedi a valóságot?
– Hogyan lehetséges, hogy megérkezett a sok új villamos, ennek ellenére ritkult a villamosközlekedés? A menetrendek tanúsága szerint ugyanis szeptembertől a reggeli csúcsidőben, a 2014 tavaszi 4 perces követési idő helyett idén szeptembertől már csak 5 percenként indulnak a szerelvények az 1-es és a 2-es villamos vonalán a legsűrűbb időszakban.
– A tervekkel ellentétben miért nem indult be továbbra sem az újdiósgyőri zsúfoltságot tehermentesíteni hivatott 1A-s villamos viszonylat? Pedig – ahogyan a sikerkommunikációban is olvashatjuk – már bőven lenne hozzá elegendő új szerelvény. Ehelyett az Újgyőri főtér és a Diósgyőri Gimnázium között villamospótló szerepet betöltve továbbra is az 1A-s autóbusz közlekedik, összességében kevésbé komfortos utazást biztosítva az utasoknak és magasabb üzemeltetési költséget okozva az MVK Zrt-nek.”
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
Miskolci Tagszervezet