A Mikulás is csatlakozott a decemberben kezdődő akcióhoz
December elsejével indul és év végéig tart a Téli Alma Napok programsorozat. A szervezők többek között különleges kóstolókkal, közösségi médiakampánnyal és kisfilmpályázattal népszerűsítik az alma fogyasztását. Az országos kampány Advent első vasárnapján, a Fejér megyei Nagykarácsonyból indult útjára az „Almát minden Mikulás-csomagba” akcióval. A Mikulás megígérte: idén minden ajándékcsomagba kerül alma.
Tizenkétezer Mikulás-csomagba már biztosan kerül alma. A Téli Alma Napok szervezői remélik, hogy sokan követik a nagykarácsonyi Mikulás példáját, és gondoskodnak róla, hogy az édességek mellé, egy-egy szem – nemzetközi szinten is magas minőséget képviselő – magyar alma is kerüljön a gyerekeknek szánt ajándékcsomagba. A helyszínen szétosztott almákat percek alatt elkapkodták az Alma Zenekar koncertjére érkező gyerekek.
A december 1-jén induló, 9 TÉSZ (Termelők Értékesítő Szervezete), a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és 4 feldolgozó által szervezett Téli Alma Napok elsődleges célja, hogy ráirányítsa a fiatalabb, 14-24 éves korosztály, valamint a felnőtt lakosság figyelmét az alma fogyasztásának fontosságára és megismertesse velük annak jótékony hatásait. „Az elmúlt 2 évben lebonyolított, önkéntes válaszadókat megkérdező kampány szerint a magyar lakosság 62 %-a az almát jelölte meg kedvenc gyümölcseként. Fontos, hogy a természetes, vegyszermentes alma fogyasztása a téli időszakban tovább emelkedjen!” – mondta Keresztes György, a kampányt lebonyolító cég projektmenedzsere, aki a helyszínen két kosár almát adott át a Mikulásnak. A két kosár, azt a 12 000 db almát jelképezte, amelyek a Mikulásfalván kiosztásra kerülő ajándékcsomagokba kerülnek.
A Téli Alma Napok szervezői a fiatalokat a korosztály körében nagy népszerűségnek örvendő közösségi média segítségével szeretnék megszólítani, de az érdeklődők egy értékes nyereményekkel kecsegtető kisfilmpályázaton is megmérethetik magukat a karácsonyi időszakban.
A kampány szervezői a fiatalok mellett, a családok étkezési szokásait döntően befolyásoló családanyákat is szeretnék elérni. A karácsonyi készülődés időszakában országszerte több mint 200 helyszínen különleges kóstolókkal, almából készült finomságokkal várják az érdeklődőket. A legnagyobb érdeklődésre vélhetően az alma tematikájú programokkal készülő Mikulásfalván, valamint a Mikulásgyárnál felállított standoknál lehet majd számítani: a két helyszínen összesen 25 000 csomag szeletelt almát osztanak ki a szervezők. A nagykarácsonyi Mikulásfalvával történő együttműködés eredményeként 10 000 kisgyermek mikulás csomagjába biztosan kerül egy-egy csomag alma, de a szervezők a Mikulásgyárba érkező adományok közé is eljuttatnak egy nagyobb mennyiséget, így a rászoruló családokhoz is eljut a vitaminban gazdag, értékes hatóanyagokat tartalmazó gyümölcs.
A szervezők remélik, hogy a programsorozat és a kampány hatására sokan döntenek majd úgy, hogy az ünnepi készülődés – és nem utolsó sorban az influenzaszezon – időszakában a korábbinál több almát használnak és fogyasztanak el.