A téli időszakot megelőző elméleti- és gyakorlati közlekedésbiztonsági felkészítésen vettek részt Miskolcon a megyei balesetmegelőzési programokat rendszeresen támogató Borsodi Sörgyár Kft. dolgozói.
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Balesetmegelőzési Bizottság a megyei rendőr-főkapitányság kiképző központjában 2014. november 14-én téli vezetéstechnikai képzést és vetélkedőt tartott a Borsodi Sörgyár Kft munkatársainak.
A résztvevők a vezetéstechnikai oktatást követően, KRESZ feladatlapot töltöttek ki, majd gyakorlati feladatként „Scidcar” tesztvezetésen is összemérhették tudásukat.
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Balesetmeglőzési Biztottság hosszú évek óta stratégiai partnerének tekinti a bőcsi székhelyű vállalatot, a különböző balesetmegelőzési programok megvalósításában nyújtott segítségéért.
Az őszi, téli időjárás során a síkos utakon való fékezés teljes összpontosítást kíván. Amennyiben a kocsiban nincs blokkolásgátló (ABS), úgy a kerekek gyorsan leblokkolnak, a jármű kormányozhatatlanná válhat és könnyen kicsúszhat. Ilyenkor lábunkat vegyük le a fékről, hozzuk egyenesbe az autót és csak akkor fékezzünk, amikor a jármű már újra a kívánt irányban áll.
Ezen évszakban a biztonságos közlekedéshez téli gumikra van szükség. A nyári gumi már +7 fok alatt csúszni kezd, fagypont körüli hőmérsékleten megmerevedik, nagyon kis tapadással rendelkezik, így használata veszélyes lehet. A téli gumit ezzel szemben úgy fejlesztették ki, hogy alacsony hőmérsékleten megnő a tapadási értéke. Ezek az abroncsok különleges anyagból készülnek, speciális bordázattal vannak ellátva és rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak, ezekkel a fékút is rövidebb. A nyomás a téli gumikban 0,2-0,3 bárral legyen magasabb, mint a nyári abroncsokban, mert a túl alacsony nyomás befolyásolja a profil öntisztuló képességét.
Mindig fontos megemlíteni, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelően vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg fokozatosan alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz, tekintettel az esetleges ködös, esős időjárásra. Nagyobb követési távolság tartásával megelőzhetőek az erre az időszakra leginkább jellemző balesetek. Lassabb, körültekintőbb, előrelátóbb vezetéssel meg lehet előzni a gyalogos baleseteket, még ha azt a gyalogos figyelmetlensége is váltotta ki.