2024. 11. 24. vasárnap

Emma
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Hírek » Kék-Hírek » Gépjárművezetők téli felkészítése csúszós pályán

Gépjárművezetők téli felkészítése csúszós pályán

A téli időszakot megelőző elméleti- és gyakorlati közlekedésbiztonsági felkészítésen vettek részt Miskolcon a megyei balesetmegelőzési programokat rendszeresen támogató Borsodi Sörgyár Kft. dolgozói.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Balesetmegelőzési Bizottság a megyei rendőr-főkapitányság kiképző központjában 2014. november 14-én téli vezetéstechnikai képzést és vetélkedőt tartott a Borsodi Sörgyár Kft munkatársainak.

A résztvevők a vezetéstechnikai oktatást követően, KRESZ feladatlapot töltöttek ki, majd gyakorlati feladatként „Scidcar” tesztvezetésen is összemérhették tudásukat.

A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Balesetmeglőzési Biztottság hosszú évek óta stratégiai partnerének tekinti a bőcsi székhelyű vállalatot, a különböző balesetmegelőzési programok megvalósításában nyújtott segítségéért.

Az őszi, téli időjárás során a síkos utakon való fékezés teljes összpontosítást kíván. Amennyiben a kocsiban nincs blokkolásgátló (ABS), úgy a kerekek gyorsan leblokkolnak, a jármű kormányozhatatlanná válhat és könnyen kicsúszhat. Ilyenkor lábunkat vegyük le a fékről, hozzuk egyenesbe az autót és csak akkor fékezzünk, amikor a jármű már újra a kívánt irányban áll.

Ezen évszakban a biztonságos közlekedéshez téli gumikra van szükség. A nyári gumi már +7 fok alatt csúszni kezd, fagypont körüli hőmérsékleten megmerevedik, nagyon kis tapadással rendelkezik, így használata veszélyes lehet. A téli gumit ezzel szemben úgy fejlesztették ki, hogy alacsony hőmérsékleten megnő a tapadási értéke. Ezek az abroncsok különleges anyagból készülnek, speciális bordázattal vannak ellátva és rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak, ezekkel a fékút is rövidebb. A nyomás a téli gumikban 0,2-0,3 bárral legyen magasabb, mint a nyári abroncsokban, mert a túl alacsony nyomás befolyásolja a profil öntisztuló képességét.

Mindig fontos megemlíteni, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelően vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg fokozatosan alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz, tekintettel az esetleges ködös, esős időjárásra. Nagyobb követési távolság tartásával megelőzhetőek az erre az időszakra leginkább jellemző balesetek. Lassabb, körültekintőbb, előrelátóbb vezetéssel meg lehet előzni a gyalogos baleseteket, még ha azt a gyalogos figyelmetlensége is váltotta ki.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

NAV: „Örülök, hogy kiderült”
-          mondta az a román sofőr, aki közel 3000 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettával akadt fenn a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Ig…
NAV: Megcsappant rakomány
Csak a rakomány legális részével távozhatott az a román kamion, amelynek platójáról több mint 5000 darab hamis elektronikai cikk került elő. A Nemzeti…
NAV: „Fekete bolt”
Közel kétszáz kiló fogyasztási dohányt, több mint száz karton cigarettát, hamis ruhákat és mosószert találtak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevet…

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp