A Budapest–Esztergom vasútvonal felújításának elhúzódása botrány. Már az is elfogadhatatlan, hogy egy mindössze körülbelül 25 kilométer hosszú vasúti pálya átépítését eleve két évre tervezték. Azonban 730 teljes nap kevés volt ahhoz, hogy a tervet kivitelezzék. A még mindig zajló – és ki tudja, mikor elkészülő – munkálatokkal a vasútvonal mentén lakó, nap mint nap közlekedő több tízezer tanuló, illetve munkába vagy épp munkából haza igyekvő polgár életét nehezítették és nehezítik meg.
A kialakult helyzet mára már túllépett az ésszerűség határán. Ezért a környéken élő és közlekedő embereknek kártérítés jár a beruházást megrendelő magyar államtól. A kártérítésről és annak összegéről a magyar kormánynak kell döntenie és záros határidőn belül átutaltatnia az érintett önkormányzatok részére. Ezen túlmenően az elhúzódó munkálatokért felelős személyeket meg kell nevezni és felelősségre is kell vonni. A Nemzeti Együttműködés Rendszerében ezek a minimálisan elvárható lépések.
Magyar Zoltán, a Jobbik országgyűlési képviselője