A Focifogadás új, egyedi, 100%-ban magyar fejlesztésű társasjáték.
A Focifogadás társasjáték
Rövidesen indul a foci VB. De hogyan üssük el az időt, amíg kezdődik a futballmeccs közvetítés? És hogyan hódolhatunk a futball szenvedélyünknek, amikor éppen nincsen meccs? Nos, akkor jön el az ideje, hogy mi magunk legyünk a játékosok! Erre kínál különleges lehetőséget egy egyedülálló, focis, stratégiai, táblás társasjáték, a Focifogadás.
A Focifogadás egy – a Gémklub által május végén kiadásra kerülő – teljes egészében magyar fejlesztésű, izgalmas játék családok vagy baráti társaságok számára. Egyaránt benne van a fogadás izgalma, a szurkolás élménye és egy futballmeccs lejátszásának pörgése. A Focifogadásban a játékosok egyedülálló módon vezethetnek le egy egész focimeccset, akciókártyák segítségével befolyásolva a mérkőzés alakulását. A játékosok különböző fogadási eseményeket választanak, melyekből minél többet teljesítenek, annál nagyobb esélyük van a győzelemre.
A Gémklub, a játék kiadója
Az idén 13 éves, 100%-ban magyar tulajdonú Gémklub elkötelezett támogatója és motorja a magyar társasjáték mozgalomnak. A cég logikai-, fejlesztő- és stratégiai játékokat tervez és forgalmaz. Saját fejlesztésű játékaik a magyar lelemény Rubik Ernő-i hagyományát ápolja.
Évek óta támogatja a Játék napja mozgalmat, stratégiai társasjáték versenyeket szervez, és évente megrendezik a Társasjáték Olympiát.
Aczél Zoltán (46) magyar játékfeltaláló több mint 25 éve foglalkozik társasjátékokkal. Saját fejlesztésű játékai, a Piszkos Fred, a Krysis, a Patkánypóker, a Felhőfogócska, a Lélekpillangó, a Színvilág, és a frissen megjelenő Focifogadás élménygazdagon fejlesztik a logikai gondolkodást és a szociális kompetenciákat. Aczél Till (17) középiskolai tanuló, édesapjával első közös fejlesztése a Focifogadás.
26 éve, amikor a Gémklub az első társasjátékos találkozóit szervezte, a társasjátékról Magyarországon a legtöbb embernek csak gyerekjátékok jutottak az eszébe. Miközben a felnőttek körében is ismert társasokat egy kezünkön meg tudtuk számolni, tőlünk nyugatabbra évente több száz új társasjáték jelent meg. Ekkor még kevés ma-gyar tudta, hogy léteznek játéktervezők, és léteznek olyan ötletes játékok, amelyeknek van – a könyvekhez hasonlóan – szerzője. Mégis, amikor évről évre játékokkal plafonig zsúfolt személyautóval érkeztünk haza az esseni játékkiállításról, a klubjainkba egyre többen jöttek el és hívták el a barátaikat.
2001-ben, amikor a Gémklub Első Magyar Játékkiadó Kft. megalakult, és első, magyarra fordított játékainkkal játékboltról játékboltra jártunk, a reakció az volt, hogy az ilyen különlegességekre nincs széles körű igény. Mégis volt néhány kis játékbolt, ahol teret adtak a polcaikon a játékainknak. Ők értékesítették 2002-ben „Let’s Go – Csikágó Póker” címen megjelent első magyar kiadású játékunk 2000 példányát.
2009-ben, amikor a Krysis című társasjátékunk egyszerre jelent meg Magyarországon, Németországban és az USA-ban, a „játékkiadó” kifejezés még mindig alig volt ismert hazánkban, de a szerzői játékok már egyre több játékboltban, egyre nagyobb polcfelületen jelentek meg. Ami kezdetben furcsa hóbortként indult, az mára jelentős kulturális tényező lett Magyar-országon, és a játékpiac egyre komolyabb piaci szegmensévé is vált.
Az áttörés az utóbbi három évben történt, és a pozitív folyamatot a válság csak erősítette. Kevesebb pénzből, értékesebb, időállóbb játékokat keresnek a szülők. Felméréseink szerint azoknak a cégeknek a forgalma nőtt a játékpiacon, amelyek a polcfelületeiken az általános játékszerekkel szemben nagyobb teret adtak a szellemes, szerzői játékoknak. Minél nagyobb mértékű volt ez az értékeltolódás, annál nagyobb mértékű a növekedés.
TLF és Gondolkodó játékok
Az általános játékokkal szemben különálló piaci szegmenssé vált és egyre nagyobb teret nyer a társas-, logikai és fejlesztő játékok köre. Ezekre – az egyszerűség kedvéért – a TLF rövidítést használjuk. Ma már rengeteg társasjáték van a piacon, és a siker titka, meggyőződésünk szerint, a megfelelő specializáció. A vevőt a játékoknak egy bizonyos köre vonzza, olyan játékok, melyek (a saját könyvespolcához hasonlóan) kifejezik személyiségét, igényeit. A TLF játékok egy értékrendet képviselnek, amellyel egyre többen szívesen azonosulnak. Ez az értékrend igényességen alapul. Főként az igényes szülő értékrendje ez, akinek fontos, hogy a játék a gyerek épülésére is szolgáljon. A jó játék leköti a figyelmet, gondolkodásra inspirál, és főként meghozza a kedvet még többet játszani, új játékokat kipróbálni, örömmel és kíváncsian nézni szembe az új kihívásokkal.