A Jobbik szerint Miskolcnak is részt kell követelnie magának a magyarországi villamosgyártásból – mondta Jakab Péter, a párt önkormányzati képviselője keddi tájékoztatóján azok után, hogy sajtóhírek szerint a kormány bővítené a hazai villamos- és metrógyártás kapacitást.
A politikus annak kapcsán beszélt erről, hogy a jövőben Magyarországon gyárthatják a Budapestre szánt 47 villamos egy részét, egészen pontosan Dunakeszin, ahol a kormány a projekt érdekében visszavásárolná a MÁV telephelyet a jelenlegi kanadai tulajdonostól. A tervek szerint a jövőben itt újítanák fel 90 milliárdért a 3-as metró szerelvényeit is.
Jakab Péter szerint Miskolcot is be kell kapcsolni a villamosgyártásba és felújításba, az ehhez szükséges szakértelem, munkaerő, infrastruktúra és az oktatási bázis is adott a városban. Mint mondta, jelenleg is működnek a város területén olyan vállalatok, amelyeket a kormány bevonhatna akár a villamosgyártásba, akár a metrófelújításba ezzel is csökkentve a miskolci munkanélküliséget, mégsem történik érdemi előrelépés ezen a területen sem. Noha – folytatta – 2010-ben még Kriza Ákos polgármester is a hazai villamosgyártás fontosságát hangsúlyozta, a miskolciak pedig joggal gondolták, hogy Miskolc első embere a hazai alatt elsősorban Miskolcot értette.
A jobbikos politikus emlékeztetett: a Miskolci Járműjavítót 2007-ben játszották osztrák kézre a szocialisták. Akkor, amikor Szijjártó Péter államtitkár a járműipart a nemzetgazdaság zászlóshajójának nevezi, stratégiai fontosságú lenne a Járműjavító visszavásárlása és privatizálóinak elszámoltatása – nyomatékosította Jakab Péter. Végezetül azt mondta: a kormány döntse el, juttat-e szerepet Miskolcnak a hazai járműiparban, vagy meghagyja a borsodi megyeszékhelyet a Takatához hasonló külföldi összeszerelő multik rabszolgapiacának.