Harmadik alkalommal osztották ki hazánk fenntarthatósági és környezetvédelmi versenyének elismeréseit, a Greennovációs díjakat, amelyre idén 50 pályamunka érkezett. A szakmai zsűri az Unió COOP Zrt. környezet- és energiatudatos programját bemutató „Greennovatívan a hátrányos helyzetű településeken is!” című pályamunkáját értékelte a legjobbnak a greennovatív kereskedő kategóriában.
Most már tradíciónak tekinthető, hogy hazánk meghatározó élelmiszeripari szereplői minden évben megmérettetnek a Greennovációs Nagydíj által a fenntartható fejlődést segítő projektjeik kapcsán. Idén azonban nemcsak az élelmiszer szektor, hanem minden Magyarországon működő vállalat, szervezet (önkormányzat, alapítvány, stb.) nevezhetett a versenyre a fenntartható fejlődést, valamint a környezetvédelmet szolgáló teljesítmények kapcsán. Az Unió COOP a tavalyi évben lezárult több százmillió forint értékű, környezet- és energiatudatos fejlesztései, beruházásai kapcsán érdemelte ki a győzelmet a greennovatív kereskedő kategóriában.
A program ismertségét, szakmai elismertségét jelezi, hogy minden évben folyamatosan növekszik a versenyben résztvevő cégek száma. Idén a beérkezett 50 pályamunka közül a szakmai zsűri 21-et juttatott döntőbe a környezeti- és társadalmi hasznosság, energia- és erőforrás megtakarítás, valamint újszerűség és eredetiség szempontok figyelembevételével.
Tóth László, az Unió COOP vezérigazgatója elmondta, hogy a Borsodban, Hevesben és Nógrádban is boltokat üzemeltető társaság mindig is nagy figyelmet fordított a költséghatékony gazdálkodásra, így egymás után valósított meg olyan beruházásokat, amelyek a korszerűsítés, a környezettudatosság és az energiatakarékosság szempontjait egyidejűleg érvényesítik. A szakmai zsűri a vállalat több tucat üzletét érintő külső hőszigeteléssel, nyílászáró cseréjével, kondenzációs kazánok és LED világítás technológia kiépítésével, mélyhűtő rendszerek lefedésével, valamint hűtőgépek hulladék hőjének újhasznosításával elért eredményeket ismerte el a díjjal.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a több mint 35 éves hagyománnyal rendelkező, közel 130 boltot üzemeltető vállalat cégfilozófiáját tekintve mindig is elkötelezett volt a társadalmi felelősség tudatos vállalása iránt. Üzletpolitikájának egyik legfontosabb eleme, hogy olyan településeken is a legmodernebb kereskedelmi technológiával felszerelt boltot nyit és üzemeltet, amelyek kis lélekszámúak, és a lakosság alacsony fizetőképes kereslettel rendelkezik.