DYNAMIC RALLY TEAM – 20. Vredestein Miskolc Rallye
Lángi Attila – Toma József „Csimpike”, BMW Z4 M Coupe
A 2013-as Szilveszter Rallyen igazi bulihangulatot produkált, s most is hű maradna a jó hangulatú, látványos és szórakoztató autózáshoz a Lángi Attila-Toma József „Csimpike” kettős. A Dynamic Rally Team versenyzői már az utolsó simításokat végzik a közönség-kedvenc BMW Z4 M Coupe-n, hogy a szezonnyitó 20. Vredestein Miskolc Rallyn csatasorba tudjanak jelentkezni. A tavalyi tanulóév után, idén már az eredményre is mennének a jó hangulatú kocsikázás mellett.
Lángi Attila: Teljesen átgondolt és összeépített autóval várjuk a szezonnyitót, a 20. Vredestein Miskolc Rallyt. A felkészítése során észlelt motorhibát kijavítottuk, akárcsak a kuplungot, ami időközben mondta fel a szolgálatot. Egy jó kemény, pattogós, igazi pályára való kocsi lett a BMW-ből, ami viszont nem biztos, hogy ideális lesz a borsodi pályákhoz.
A hétvégi program már csütörtök reggel elkezdődik, hiszen akkor utazunk el Miskolcra. Még aznap feldolgozzuk a pályákat, amihez egy új itiner-felírási módszert fogunk alkalmazni. Összességében nézve még mindig újoncoknak számítunk a mezőnyben, a tapasztalatok gazdagodásával mi és a technikáink is folyamatosan változnak. Ezért évről évre új itinert írunk, más információkat gyűjtünk be a szakaszokról, máshogy állunk neki a futamoknak. Sokkal lelkesebben és tapasztaltabban.
A miskolci pályák igazán izgalmasnak ígérkeznek, de az éjszakai szakaszokkal még mindig nem szimpatizálok – ugyanis gyakorlatilag vak vagyok a sötétben. Az az egy vigasztal csak, hogy mindenkinek ugyanazon körülmények között kell majd helytállnia, így egyenlő esélyeink lesznek a sötétben is. Kulcskérdése lesz tehát a szombat estének, hogy hogyan tudjuk majd beállítani a lámpasorunkat.
A tavalyi szezonunk egy tanuló év volt a BMW-vel. A pécsi évadzáróra állt össze a kocsi technikailag és velünk is – csak a műszaki hiba hátráltatott bennünket. Ott azonban már láttuk a fényt az alagút végén, megbizonyosodtunk róla, hogy lehet a Z4-gyel gyorsan menni, ami lelkileg is feltöltött minket az idei évre. Másrészről viszont most sincs nagyon összehasonlítási alapunk az első osztályban, maximum az első kerekesekkel tudjuk majd felvenni a versenyt. Örülök, hogy Rafi barátom ismét rajthoz áll, így lesz kihez mérnem magamat, valamint rally2 mezőnyének eredményeit is figyelemmel fogjuk kísérni. Szeretném felmérni, hol tartunk, és miben kell még fejlődnünk. A célunk pedig, hogy jókedvűen és végre gyorsan autózzunk. Aztán majd meglátjuk, mi valósul meg belőle…
Toma József „Csimpike”: Zajlanak még az előkészületek, nagy szaladgálás van így az utolsó napokban is, amit a munkával is elég nehéz összeegyeztetni. A rengeteg tennivaló ellenére azonban nagyon várjuk már a versenyt. Kíváncsi leszek arra, mi vár majd ott ránk, hiszen a téli szünet alatt szabálymódosítások és személycserék is történtek a szövetségben. Annak viszont nagyon örülök, hogy lett saját kategóriánk, s abban sem egyedül fogunk versenyezni, hanem jónéhány ellenféllel összemérhetjük majd a sebességünket.
Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt nagyon újat nem tud majd nekünk mutatni – óvatos, tapogatózás versenyzést kell majd azokon a pályákon folytatnunk, hiszen mire mi a mezőny végével odaérünk, már nem lesz út előttünk. Mályinka egy szenzációs szakasz, bár tavaly nekünk ez volt a fő mumusunk – nagyon remélem, hogy idén már sokat fogunk rajta gyorsulni, és hibamentesen tudjuk majd teljesíteni. Kánó-Ragályon csak nézőként vettem eddig részt, s csak csekély információt tudtam szerezni róla nagyon régi belső felvételekből. Talán a legnehezebb része lesz a versenynek, de csütörtökön, a hivatalosan teszten úgyis lehull a lepel róla.
Miskolcon a célunk a célba érkezés, s nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog viselkedni az autó, tudunk-e majd ténylegesen gyorsulni vele. Az évre nézve viszont nem szeretnék találgatásokba belemenni, ami a helyezéseket illeti, de elsődlegesen azt tartanánk majd szem előtt, hogy ugyanolyan jó hangulatban teljesítsük a futamokat, mint tavaly.