Összesorsolták a Cégér – Jó bornak tervezz címkét! boroscímke-pályázat döntőjébe jutott tíz fiatal grafikust, illetve alkotócsoportot és a korábban kiválasztott tíz borászatot, valamint bejelentették a Cégér – Ab Ovo országimázs pályázat győztes borait csütörtökön Budapesten.
A harmadik alkalommal meghirdetett Cégér eddigi pályázatai azt bizonyították, hogy jó ötlet volt 2012-ben elindítani a kezdeményezést: a korábban kiválasztott grafikusok és borászatok ma is együttműködnek – idézte fel a pályázat budapesti sajtótájékoztatóján Englert Róbert, a kiíró Forum Hungaricum ügyvezetője és Toronyi Zsuzsa borszakértő.
Mint a Central European Wine Institute társalapítója hozzátette, olyan borászatokat választott a programba, amelyek büszkén vállalható borokat készítenek, nyitottak a grafikusokkal való együttműködésre, és összességében jól lefedik Magyarország főbb borrégióit.
Lelkes László, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa a döntős grafikusok kiválasztásáról szólt. Mint elmondta, a 200 jelentkező közül meghívott 10 fiatal alkotó első fordulóra beadott munkáira egyszerre volt jellemző az individuális megközelítés és a megvalósíthatóság.
A csütörtöki sorsolás eredményeképpen a Cégér döntősei közül Balla Csönge az egerszalóki Dávid Borháznak, Campean Harald Kevin a szekszárdi Vida Családi Borbirtoknak, Demeczky Nóra és Vass Dávid a soproni Sterlik Pincének, Hegedűs Márton a somlói Kolonics Pincének, Héjja Luca a badacsonyi Váli Bornak, Hoffmann Tamás a tokaji Dorogi Testvérek Pincészetének, Lakosi Krisztián a móri Maurus Borászatnak, Misztarka Eszter a villányi Kvassay Pincészetnek, Nyoszoli Kinga és Kőmíves Kristóf az etyeki Kattra Pincészetnek, Rohmann Nóra és Peltán-Brosz Roland pedig a mátrai Csernyik Pincének tervezhet címkét, illetve címkecsaládot.
Erdélyi Szabolcs főszervező közölte: a grafikusoknak március 30-ig kell leadniuk munkáikat, melyeket 14 fős szakmai zsűri értékel. Az első helyezett jutalma 1 millió, a másodiké 350 ezer forint, míg a közönségdíjjal 250 ezer forint jár. A döntős címketervekből április 10-én a Bálnában nyílik kiállítás, majd az előző évekhez hasonlóan számos külföldi városban és több hazai fesztiválon mutatják be a tárlatot borkóstolók kíséretében.
Bajkai Zsolt projektvezető a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, valamint a Vidékfejlesztési Minisztérium által meghirdetett Cégér – Ab Ovo pályázat eredményét ismertette. A kiírás szerint a szervezők célja a kis mennyiségben, de világszínvonalon termelő magyar borászatok felkutatása volt, hogy a boron és a művészeten keresztül tudják felhívni a nemzetközi figyelmet Magyarországra.
A szakmai zsűri döntése szerint a nyertes borokból összeállított Carton Hungaricum csomagba a köveskáli Ódon Pince 2009-es juhfarkja, a móri Maurus Borászat 2012-es ezerjója, a tokaji Fanni Kertje 2001-es öt puttonyos aszúja, a szekszárdi Merfelsz Pince 2013-as néró rozéja, a soproni Iváncsics Pince 2011-es merlot-ja és a szekszárdi Dániel Pince 2007-es Crew cuvée-je került – jelentette be.
A Carton Hungaricum palackjainak Ipacs Géza által tervezett címkéire nemzetközileg is elismert, kortárs magyar művészek munkái kerülnek.
A borcsomag bemutatkozására New Yorkban kerül sor júniusban, ezt követően a világ több pontján, külképviseleteken, magyar kulturális intézetekben, fesztiválokon, vásárokon találkozhatnak vele az érdeklődők.
MTI
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!