Újra döntő Miskolcon a Marketing Intézet szervezésében
A 2013 őszén újra kiírt, immár III. Országos Városmarketing Versenyt a szakmai és felsőoktatási közösség már, mint jó hírű megmérettetést, rendezvényt várt.
Az ez évi versenykoncepció szerint először a városok vezetői kaptak felkérést, hogy fogalmazzanak meg konkrét szakmai feladatokat, melyek megoldásában szívesen veszik a felkészült fiatalok elemzését, ötleteit, javaslatait.
A felhívásra 30 város jelezte együttműködési szándékát, így a kiírók között szerepelt Abádszalók, Badacsonytomaj, Békéscsaba, Gyál, Győr, Hajdúszoboszló, Kaposvár, Kecskemét, Kiskőrös, Komárom, Lébény, Martonvásár, Miskolc, Paks, Pusztaszabolcs, Sarkad, Sárvár, Sárospatak, Siófok, Szarvas, Szikszó, Szolnok, Szombathely, Tab, Tapolca, Tata, Tokaj, Újkígyós, Várpalota és Zalakaros.
A megfogalmazott feladatok széles körben felölelik a településmarketing területeit, például:
• Releváns turizmusfejlesztési lehetőségek feltárása és a desztináció-marketing program kialakítása (például: Turisztikai attrakciófejlesztés a Csabai kolbászra mint hungarikumra alapozva, innovatív, kreatív, imázselemek, logó kidolgozása)
• A helyi gazdaság fejlesztését támogató marketing program megalapozása, kidolgozása
• A helyi identitás, lokálpatriotizmus mérése és erősítésének lehetséges marketing megoldásai, értékelve az évek óta alkalmazott módszereket és hatékonyságukat (pl. Kaposvár Kártya, Életfa, Kecskemét Kártya, Hagyományápolás és jövőkép Pakson.), valamint javaslattétel további lehetséges eszközökre
• Egy eseményben, rendezvényben rejlő marketing lehetőségek, lehetséges kitörési pontok feltárása a város szempontjából (Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál 2017 Győr)
• A hatékony városkommunikáció új megoldásai alkalmazási programjának kidolgozása, turisztikai fókusszal; belföldre és a főbb külföldi piacainkra vonatkozóan
• A város versenyképességi vizsgálata és pozícionálási, marketingstratégiai lehetőségének feltárása, különös tekintettel a városmárka elemeire; Városmárka koncepció elemeinek feltárása– marketingstratégiai megvalósítás keretei és eszközei
• A város turisztikai versenyképesség-vizsgálata és pozícionálási, turisztikai lehetőségének feltárása; A városközpont kereskedelem- és turizmusfejlesztés összehangolt marketingprogramjának kialakítása (Martonvásár; A várpalotai Thury-vár)
• A kulturális alapú városfejlesztés lehetőségeinek vizsgálata és marketingstratégiai támogatása
• Környezettudatosság és a „zöld-lehetőségek” fejlesztésének marketing támogatása, programja (pl.: Kis-Balaton természetvédelmi körzet tudatos és célcsoportspecifikus beillesztése Zalakaros marketingmunkájába)
A versenyt – ez alkalommal is – nagy érdeklődés fogadta, közel ötven csapat jelentkezett, az ország felsőoktatási intézményeiből, együttműködve a választott város vezetésével. Végül 37 írásbeli pályamunka érkezett az első fordulóra, 13 főiskola, egyetem hallgatói 26 különböző településről írtak tanulmányt.
Ezt követte a kidolgozott pályamunkákat a független akadémiai és gyakorlati szakemberekből álló zsűri, valamint a választott település önkormányzatának véleményezése, a munkák hitelességének ellenőrzésére.
A verseny második, szóbeli fordulóján 2014. március 7-én – a szakma jeles képviselőiből álló zsűri értékelése mellett – a legjobbnak ítélt csapatok mérhetik össze tudásukat a tanulmányok, javaslatok prezentálásában, megvédésében.
Ezen a megmérettetésen a 13 legjobb pályamunkát beküldő team csap össze, közülük egy Németországból, a világháló segítségével megtartva prezentációját. A versenyzők a gyakorlati tapasztalatokon, a verseny közben felépített kapcsolataikon túl több százezres pénzjutalmakkal és ajándékokkal, jegyekkel, belépőkkel, folyóirat-előfizetésekkel lesznek gazdagabbak.