Magyar mérnökökkel készül az eBike 2.0
Felmérések igazolják, hogy Budapesten és országszerte is egyre többen kerékpároznak
Elindult a második generációs eBike rendszer fejlesztése
Az enyhe télnek köszönhetően valószínűleg az utóbbi hónapokban is sokan kerékpároztak, de nemsokára itt a tavasz és a napsütés, indul az igazi bringás szezon. Egyre többen „nyergelnek át” autóról vagy tömegközlekedésről biciklire, a kerékpárok között pedig – egyelőre főként Nyugat-Európában – egyre többen választják az elektromos kerékpárt. 2013-ban Nyugat-Európában egymillió elektromos kerékpárt adtak el. A Bosch évente 80 millió darabot gyárt olyan precíz, kompakt és rendkívül hatékony elektromotorokból, melyek az eBike hajtásban is megtalálhatók. Az elektromos kerékpárok meghajtás-rendszereinek sorozatgyártása 2011 óta a miskolci Robert Bosch Energy and Body System Kft.-nél történik, amelybe a hatvani Bosch gyár által készített motorvezérlések kerülnek. A Magyarországon gyártott eBike alkatrészeket világszerte már 55 kerékpármárkába építik be.
Egy, a Magyar Kerékpárosklub megbízásából készített felmérés szerint a bicikliző magyarok 47 százaléka használta kerékpárját közlekedési és/vagy túrázási célra 2013 szeptemberében. Budapesten valódi biciklis „boom”-ról tanúskodnak az adatok: a fővárosban a megkérdezettek minden eddiginél magasabb aránya, egyharmada kerékpározott, és minden negyedik budapesti használta biciklijét közlekedésre. Országosan a megkérdezettek 10 százaléka túrázott kerékpárjával, ugyanez az arány Budapesten 24 százalék volt, ami szintén a valaha mért legmagasabb arány.
A Bosch által fejlesztett, és a Miskolcon, illetve Hatvanban gyártott hajtással épített elektromos bringákat 2011 óta itthon is számos fórumon bemutatták, tavaly pedig a Hajtás Pajtásnál, Magyarország legrégebbi biciklis futárszolgálatánál tesztelték, és az extra igénybevétel során sikerrel vették az akadályokat.
Idén a Bosch szeretné továbbfejleszteni az eBike-ot: a második generációs fejlesztés a második negyedévben indul. Az úgynevezett előfejlesztési szakasz már hónapok óta zajlik, melynek aktív részese a Budapesti Fejlesztési Központ 5 fős mérnökcsapata is. A fiatal fejlesztők fő feladata az eBike motor gyártási költségének csökkentése, hiszen ez által növelhető majd a termék versenyképessége. A Bosch az új fejlesztéseknek köszönhetően most azokat a potenciális vevőket szeretné megcélozni, akik kevesebb pénzt szánnak eBike vásárlásra.