A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. május 13 – szeptember 12. között igény szerint – vagyis ha az utasok telefonon vagy a www.hivomabuszt.hu oldalon kérték – indított buszokat a meghirdetett menetrenden felül, a Miskolc Holding által vezetett ATTAC projekt keretében.
Az igény szerinti közlekedés lényege, hogy van egy meghirdetett alapmenetrend, de a járat csak akkor indul, ha erre igény mutatkozik. Az utasok adják meg interneten vagy a diszpécserközpont megadott telefonszámán, hogy melyik járatot mikor kívánják igénybe venni, hol fognak felszállni és meddig szeretnének utazni.
Ilyen többletjáratok közlekedtek a hajnali és esti órákban először a 3A, 21, 24 és 31-es viszonylaton, majd a projekt második szakaszában a 3A-s és 21-es viszonylatok mellett a 20-as buszok esetében.
Az MVK június 17-től a város és a Miskolc Holding kérésére egy teljesen új járatot is indított Felső-Majláth és a Vadaspark között ZOO néven. Ez a többletjárat volt az, amely az utazóknak leginkább tetszett, legtöbbször igényelték. Az MVK a miskolci vadaspark vezetésével egyeztetve, az állatkert nyitva tartásához igazodva naponta 11 ZOO járatot hirdetett meg, amelyek igény szerint közlekedtek.
Június 17 – november 18 között a ZOO járattal 3885 fő utazott, ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 44-en vették igénybe. A ZOO járat igény szerinti működése a Vadaspark, a Csanyik és a Bükk elérését, az ottani szabadidős tevékenységek kiszolgálását is biztosította a turisztikai időszakban. És biztosítja most is: az elmúlt két és fél hónapban 1017 utast szállított a ZOO járat, így november 18-ig közel ötezren utaztak úgy, hogy hívták a buszt.
Az igény szerinti közlekedés „varázsa”, hogy tényleg igényekhez igazodik. A ZOO járat is csak akkor indult, amikor igény volt rá. Ezzel a „varázslattal” viszont 50%-os megtakarítást ért el a közlekedési társaság ahhoz képest, mintha a járat menetrend szerint mindig elindult volna. A ZOO viszonylat esetében azonban nem csak önmagában a normál menetrenddel szembeni előny volt a tét, hanem a fenntarthatóság is. Ennek oka, hogy a tesztprojekt alatt bevezettet új viszonylatunk olyan utas számokat produkált, mely alapján joggal merült fel az az igény, hogy továbbra is megmaradjon a ZOO busz.
A pozitív tapasztalatok alapján és az MVK tervei szerint jövőre a turisztika időszakban, vagyis április közepétől szeptember végéig ismét közlekedni fog a ZOO járat igény szerint.