Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter bejelentése, miszerint a reklámadót jövőre sem tervezik bevezetni, a Jobbik szerint annak jele, hogy a kormány továbbra sem akarja a multicégeket jobban terhelni, inkább az emberek újabb megszorítása várható, legalábbis egy ismételt Fidesz-győzelem esetére ezt tervezik.
Most már egyértelmű, hogy a kormány a reklámadóval kapcsolatos törvényjavaslatával csak zsarolta az érintett kereskedelmi médiumokat, hogy még kormánybarátabbak legyenek, s végül paktumot kötöttek: a Fidesz a TV2-nek a Simicska Lajos–Nyerges Zsolt fémjelezte cégbirodalom általi felvásárlása nélkül is növelheti befolyását.
Így a Jobbikra vár a kereskedelmi médiumok, főként a két nagy tévétársaság megregulázása, hiszen eddig következmények nélkül maradtak törvénysértéseik, akármilyen társadalomromboló műsort vagy súlyosan kiegyensúlyozatlan híradást sugároztak. Hazánkból való kivonulásuk komoly eredmény volna, egyben utat nyitna a színvonalas televíziós szórakoztatás, többek közt történelmi magyar játékfilmek, sorozatok gyártása előtt. A közmédia nézettségének növekedése pedig reklámbevételeinek növekedésével is járna.
Állami forráshiány miatt nem kerülhetett napirendre sem például hazánk legnagyobb problémájának, a demográfiai katasztrófának orvoslására kidolgozott kormányzati javaslatcsomag, ezért elfogadhatatlan Varga Mihálynak az az indoka, hogy nincs szükség több költségvetési bevételre. A reklámadót az Iránytű Intézet reprezentatív felmérése szerint a választópolgárok döntő többsége támogatná: több mint kétszer annyian helyeslik, mint ahányan elutasítják, ami azért is figyelemre méltó, mert az adókat zsigerből ellenzik az emberek. Így a Jobbik-kormány első intézkedései közt lesz a főként a multicégeket sújtó reklámadó bevezetése.
Novák Előd országgyűlési képviselő, a Jobbik alelnöke