Az Észak-magyarországi Operatív Program (ÉMOP) keretén belül nyílt pályázati lehetősége Mályinka Község Önkormányzatának arra, hogy tovább csökkentse a föld,-murva- és salakútjainak a számát. A jelenleg 512 fős faluban ezen a területen még van pótolnivaló, ezért a stratégiailag legfontosabbnak tűnő utcák közül választották ki a már említetteket.
A Tardonai út fontos a település életében, hiszen fölötte található a temető, aminek esős időben nehézkes a megközelítése. Magánbefektetők a közelmúltban építettek egy vendégházat, ami az utca végében található és napokon belül átadják. Újabb nyomós érvként szerepelt, hogy több üres telek is található a területen, amelyekre érdeklődés mutatkozik. Lényegi kérdés volt az is, hogy idáig a Tardonai út hordalékát a Lillafüredi és Széchenyi utakra mosta a víz, aminek az eltakarítása sok munkával és kiadással járt. A számítások után kiderült, a szilárd útburkolat és a csapadékvíz elvezetés kiépítése és a
járda felújítása nettó 13 millió 339 ezer forintból megoldható. A Bocskai út építési szabvány szerinti elkészítéséhez viszont önkormányzati területre beépített kerítést is bontani kellett és vásároltak területet is. Ez az út részben salakos volt, de a sok csapadéktól felázott és járhatatlanná vált. Ott is meg kellett oldani a pályázati pénzből a csapadékvíz elvezetést és a járda kiépítését, mindezt nettó 19 782 000,- Ft-ból. A projekt részét képezi még egy közösségi tér kialakítása a polgármesteri hivatal udvarán. A kivitelező DMT-BAU Kft. az ISO 14001 környezetirányítási rendszer intézkedésének megfelelő minőségben, 2013. június 17-től számított 60 napon belül végzett a pályázatban szereplő munkálatokkal. A bruttó 47 500 000,- Ft támogatáshoz az önkormányzat 2 500 000,- Ft önrészt biztosított.
Mályinka a Bükkben, a 772 méter magas Örvénykő alatt fekszik, igazi üdülőkörnyezetben. Kiváló a levegője, lakói a helyben fakadó forrás vizét isszák, de a nagyobb esők és a hóolvadás sokszor próbára tették őket. A hegyekből lezúduló csapadékvíz esetenként károkat okozott az utak burkolatában, a nem szilárd burkolatú utakat pedig kimosta. Utóbbi jelenség főként a Tardonai út térségét érintette, de az Európai Unió és a hazai források lehetőséget biztosítottak a megoldásra. Az aszfaltozott burkolat elkészülte óta már nem fenyegeti ilyen veszély a meredek útszakasz alatt fekvő területeket.