2025. 05. 9. péntek

Gergely

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » 42%-os növekedés – eredményes volt a lengyel turisztikai kampány
royal_magazin_PNG

42%-os növekedés – eredményes volt a lengyel turisztikai kampány

Jó úton indult el a miskolci TDM szervezet, a MIDMAR, amikor a belföldi marketingtevékenység mellett kiemelten a lengyel piacon való megjelenésre fókuszált intenzíven, hiszen a KSH gyorstájékoztató és az NGM sajtóközleménye szerint is Észak-Magyarországon a lengyel vendégéjszakák száma 42%-kal nőtt 2013 január-július között. A lengyel vendégforgalom növekedés Miskolcon is látványos volt. A MIDMAR 2012 szeptember-októberében a szállásadók, éttermek és turisztikai attrakciók, látnivalók körében végzett felmérés után határozta meg a 2013-as marketingtevékenységének fő irányait. A cél a lehető legnagyobb vendégforgalom-növekedés elérése volt, szűk forráskeret mellett. A TDM a korábbi évekhez képest szűkebb célterületen, de folyamatosan jelen volt a turisztikai szezon előtti és alatti időszakban. A cél nem az volt, hogy a „csapból is Miskolc folyjék”, hanem az, hogy célzott marketingmunkával elérjék azokat a potenciális, lehetőség szerint magas költési szintű vendégeket, akik az erdők, hegyek és fürdők iránt &eacut e;rdeklődnek, s meggyőzzék őket, hogy az országban található hasonló adottságokkal rendelkező turisztikai célpontok közül éppen Miskolcot válasszák. A két kiemelt célterület a 2012-es felmérések alapján Észak-Alföld, valamint Lengyelország déli része lett.

A KSH most megjelent statisztikái azt bizonyítják, hogy a MIDMAR jól jelölte ki az irányokat. Miskolcon az év első felében 12,7%-kal nőtt a belföldi vendégek száma is – annak ellenére, hogy a január-áprilisi időszakban az időjárás egyáltalán nem volt kegyes a vendégváró szolgáltatókhoz.

Mára már megdőlt az a régi mondás, hogy a marketingbe fektetett források 50%-a kidobott pénz, csak nem tudjuk soha, melyik 50% lesz az. A miskolci TDM szakemberei folyamatosan figyelik az egyes marketingeszközök hatékonyságát, s semmit nem bíznak a véletlenre. A munkájukat jól végiggondolt tervezés előzi meg és folyamatos ellenőrzés kíséri, így az előző évekhez képest jóval kevesebb forrásból tudtak jelentős eredményeket elérni. Emellett folyamatosan dolgoznak a fogadóterület felkészítésén is – a szolgáltatók idén több fórumon ismerhették meg a lengyel szokásokat és a vendéglátással kapcsolatos elvárásokat, s a kommunikációs eszk&oum l;zök nyelvi fordításai is elkészültek.

A közeljövő…

Az idei szezon lassan véget ért, a MIDMAR augusztustól már a 2014-es szezon előkészítésén dolgozik. Alig két hét múlva a Magyar Turizmus Zrt-vel karöltve Bécsben, illetve Lengyelország több nagyvárosában már a 2014-es turisztikai ajánlatokat mutatja be az ottani utazási szakembereknek, utazási irodáknak, akik november végén személyesen is ellátogatnak Miskolcra megismerni az új fejlesztéseket.  Mindeközben a téli időszakban elsősorban a TV-s, rádiós megjelenések kerülnek majd előtérbe a hazai piacon.

Kezdődik a csomagolás!

A 2014-es marketingmunkát is jelentős kutatások előzik meg. A tervezés a TDM szakemberek részéről lassan lezárul és kezdődhet a szolgáltatói véleményezés. Párhuzamosan elkezdőik a csomagolás – azaz a meglévő és az új attrakciók és turisztikai szolgáltatások élménycsomagokká gyúrása, hogy minden vendég megtalálhassa a turisztikai kínálatban a saját Miskolcát.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!