A pénztárgép használatára kötelezett adóalanyok nyugta kibocsátási kötelezettségüknek elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos (kontrollszalagos) pénztárgéppel 2013. augusztus 31. napjáig, az elektronikus naplóval rendelkező pénztárgéppel pedig 2013. december 31. napjáig tehetnek eleget. Az elektronikus naplóval rendelkező, illetve a kontrollszalagos pénztárgéptípusok beazonosítását az engedélyszám (AP szám első három számjegye) alapján, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által 2013. április 26-án közzétett közlemények („Közlemény elektronikus naplós közleményekről II 2013.04.26.” és „Közlemény hagyományos pénztárgépekről II 2013.04.26.”) segítségével célszerű elvégezni. A közlemények a NAV honlapján is elérhetőek (nav.gov.hu Online pénztárgépek Üzemeltetők).
Az adóhivatal azonban egyfajta türelmi időt ad a zökkenőmentes átmenethez, és ennek megfelelően kezeli 2013. szeptember 30-ig a pénztárgépcserét.
A pénztárgéppel történő nyugtaadási kötelezettséget hagyományos, elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgéppel teljesítő adóalanyok esetében az adóhatóság 2013. augusztus 31-ét követően 2013. szeptember 30-ig – olyan jogcímen, hogy a nyugtaadási kötelezettséget nem online pénztárgéppel teljesítették – szankciót nem alkalmaz akkor, ha az adóalany a korábbi időpontig az online pénztárgép üzembe helyezése érdekében regisztrál, azaz a PTGREG nyomtatványon a NAV-tól üzembe helyezési kódot kér. Az online pénztárgépek megrendelésének a meglétét csak 2013. szeptember 30-át követően vizsgálja a NAV, azaz 2013. szeptember áll rendelkezésre az adózóknak, hogy informálódjanak és az igényeiknek megfelelő pénztárgépet megrendeljék.
Amennyiben az online pénztárgépek bevezetésével kapcsolatban további kérdése merülne fel, akkor a 40/42-42-42-es telefonszámon ügyintézőink készséggel állnak rendelkezésére.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága