Várhatóan egyre több amerikai turista látogat majd hazánkba, a tavalyi 451 ezer vendégéjszaka számának emelkedése pedig pozitív hatásokkal járhat a hazai turisztikai szektorra, elemezte Sipos Erika, a BGF Turizmus Intézeti Tanszékének adjunktusa a lehetséges hatásait annak, hogy Magyarország volt az USA egyik legnagyobb kulturális örökségeket bemutató fesztiváljának díszvendége.
Az Egyesült Államok legnagyobb és egyik leghíresebb, élő kulturális örökségét bemutató fesztiváljának, a washingtoni Smithsonian Folklife Festival díszvendége volt hazánk. A napokban véget ért seregszemlére kilátogató közel 1,5 millió érdeklődő a hagyományos magyar népművészeti és gasztronómiai értékek mellett megcsodálhatta Szőke Gábor Miklós 4 méter magas, több ezer fekete és néhány piros farúdból álló Repülő puli installációját is.
A hazai turizmus számára jelentős változásokat hozhat az amerikai bemutatkozás, mondja el Sipos Erika, a Budapesti Gazdasági Főiskola Turizmus Intézeti Tanszékének adjunktusa. Hazánk a széles tömegek előtt kevéssé ismert turisztikai célpontok közé tartozik Amerikában, így részvételünk elsődleges célja egy karakteres Magyarország kép kiépítése lehetett. Fontos ugyanakkor kiemelni, azzal együtt, is, hogy Magyarország ritka turisztikai célpontnak számít, a hatalmas népesség miatt Amerika így is a 8. legfontosabb küldő országunk. Az amerikai turisták tavaly 451 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánkban, magyarázza az oktató.
Mindez abból a szempontból is fontos, mert az amerikai turisták egy főre jutó költése jóval meghaladja az európai turisták szokásait, teszi hozzá Sipos Erika. Az Európába érkező amerikaiak egy része az Osztrák-Magyar Monarchia örökségeként tekint Magyarország egyes kulturális értékeire. Az e célból érkező turisták meghatározóan a szenior (55+) korosztályt képviselik, ennek megfelelően minőségi turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe, és 4-5 csillagos szállodákban szállnak meg. Mellettük kiemelhetőek még a 30-55 éves üzletemberek, akik elsősorban úgynevezett hivatásturisztikai látogatók. Ezen a piacon az Egyesült Államok az első számú küldő országa hazánknak, hangsúlyozza a BGF oktatója. A sikeres fesztiváljelenlét hatása természetesen nem jelentkezik azonnal, de a korábbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, egy-egy ilyen rendezvény kedvező hatása több évig érezhető.