Fantasztikus versenyen vehettek részt azok, akik ezen a kellemes nyári hétvégén a strand helyett a benzingőzfürdőt választották. A Drifting.hu csapata a profi drift versenyzőkön kívül két igazi csemegével is szolgált a nézőknek: idecsábították Xenikos Nassost, a Ladával driftelő görög fiút, valamint meghívták a Lada-versenyzők krémjét, hogy megmutathassák: a keleti blokk csodái is tudnak keresztbe menni…
A kétnapos rendezvény kezdő napján a főszerep a Street kategória drift versenyzőié volt, akik megvívtak a legjobbnak járó kupáért és pontokért. A Street kategória képzeletbeli dobogójának harmadik fokára Kiss Gábriel, második fokára Várfalvi Gábor állhatott fel, míg az első helyet Taskó Rodrigó szerezte meg. Taskó Rodrigó sajnos nem sokáig lehetett boldog, ugyanis később, egy edzés közben összeütközött Pelikán Gergővel és csúnyán összetörte kedvenc BMW-je elejét.
A driftedzések és -versenyek szüneteiben a Ladák vették birtokukba a máriapócsi katlant, hogy elnyerjék a leggyorsabbnak, valamint a legszebben versenyzőnek járó díjat.
Vasárnap már a Bútor Robi által vezetett Lada Gála résztvevőire és a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság pilótáira figyelt mindenki. A gyönyörű Ladák versenye már önmagában is sok-sok izgalmat hozott, de ezt is sikerült egy érdekességgel megfűszerezniük a szervezőknek: először a drift versenyző Xenikos Nassos vitte Ladájával Bútor Robit, majd a raliba kóstolhatott bele jobb egyben, fordított felállásban a görög fiú.
Robi élményeiről hosszan mesélt, melyből kiragadtuk a lényeget: „Az én Ladám nagyon erős és mindig élveztem vele menni. Nos ezt itt meg kell szorozni hárommal, a gyorsulása simán felér egy WRC-vel. Igazán ijesztő az volt, amikor a Nissan (=Grózinger Zsolt – a szerk.) mögött haladtunk pár centire, de nem lehetett semmi mást látni, csak a tejfehér füstöt…”
A Lada Gála összecsapásai mellett két drift verseny is zajlott a délután folyamán. Először a kihívásos versenyek zajlottak, ahol nem pontok alapján, hanem az „odadobott kesztyűk” alapján dőlt el, hogy ki kivel csatázik. Rengeteg izgalmas és szoros csatát láthattunk, hiszen a versenyzők nem kímélték sem magukat, sem az autókat. A leglátványosabb csatáért járó elismerést, érmet és pénzjutalmat azonban csak egy páros nyerhette el: Xenikos Nassos és Szabó Szilárd. Még úgy is e két fiú kapta meg a díjat, hogy a második kört be sem tudták fejezni, ugyanis Szabó Szilárd a falnak ütközött. A görög és magyar fiú még ezt figyelembe véve is annyira izgalmas és látványos csatát vívtak, hogy a nézők is óriási tapssal jutalmazták őket.
Ha lett volna legmeghatóbb pillanatért járó díj, akkor azt biztosan Joker, azaz Temesvári Péter kapta volna, aki a versenyzői felvonulás során kérte meg hét hónapos terhes párja kezét. A gyűrű felhúzását Zalabai Zsolt és Smidéliusz Bálint driftelése vonta gumifüstbe, megadva ezzel az igazán extrém hátteret ehhez a nem mindennapi lánykéréshez.
A hétvége fénypontját természetesen most is a Pro kategória versenyzőinek összecsapásai jelentették. Az első versenyt Xenikos Nassos Kajdi Péterrel vívta. A jó öreg E9 híven követte gazdája utasításait, de sajnos beforgott a második körben, így a görög fiú jutott tovább.
A második csata Grózinger Zsolti és Pelikán Gergő között folyt. Mind Zsoltiról, mind a nézőkről patakokban folyt a víz, amikor a Nissan nem indult el a második körben. Szerencsére műszaki gondról nem volt szó, így egy pici várakozás után összecsaphattak a fiúk. Pelikán Gergő többszöri kiegyenesedései miatt a továbbjutó a füstokádó sárkányt vezető Grózinger Zsolti lett.
Szoros csatát vívott a következő páros két tagja: Szabó Szilárd „Édesapa” és az ifjú titán, Varga Attila. Kettőjük harcát mindössze az döntötte el, hogy Szilárd jobban el tudott húzni követője elől.
Izgalmas harcokkal és visszahívással tűzdelt csatát hozott a két Péter, Porkoláb Péter és Temesvári Péter összecsapása. A visszahívás oka két 10:0-s kör volt. Először Porkoláb Peti forgott be, majd a második körben Temesvári Peti hibázott, ugyanis nem kezdte meg időben a driftet és legalább tíz métert haladt egyenesen. A visszahívás első csatájában Porkoláb Peti őrült tempót diktált, de az első nagy kanyarban beforgott. Temesvári Peti hidegvérrel kerülte ki és kerülte el ezzel a csattanást.
Szilárdék után a másik igazán szoros csatát Roman Kolesar és Smidéliusz Bálint vívta. Hajszálnyival a továbbjutó a szlovák fiú lett. Az őket követő páros Szántó Niki „NeroM3” és Tóth „Alapos” Géza volt. A nagyjából egyenlő köröket követően itt is a visszahívásnál dőlt el minden: Géza egy beforgással átadta Nikinek a továbbjutás lehetőségét.
A Top16 utolsó megvívott csatáját Zalabai Zsolti nyerte oly módon, hogy a továbbjutást már az első métereken az ölébe ejtette Zentai Sanyi. Az egész nap fantasztikusan autózó Zentai Sanyi ugyanis annyira túlvállalta magát a megindításnál, hogy a beforgást és a falnak ütközést elkerülendő kiegyenesedett és nem driftelt. Még egy csata volt a legjobb nyolcba kerülésért, mely harc nélkül dőlt el: Dely Domonkos ugyanis feladta a küzdelmet és nem indult Sándor Ádám ellen.
A Top8-ból a legjobb négy közé először Szabó Szilárd jutott, aki Sándor Ádámot utasította maga mögé – minimális különbséggel. Ezt követően Roman Kolesar került be a dobogóért harcolók közé, ugyanis az ifjú vőlegénynél, Temesvári Péternél pontosabban és gyorsabban teljesítette a köröket mind elöl haladóként, mind üldözőként.
Az előző máriapócsi verseny elmaradt döntő csatáját most megvívhatta Grózinger Zsolti és Szántó Niki, ahonnan az őrült tempóban és őrült szögeket vállaló Grózinger Zsolti jutott tovább. A Top4 utolsó kiadó helyét Xenikos Nassos szerezte meg azzal, hogy kiütötte gyorsabb és pontosabb körével Zalabai Zsoltit.
A Top4 első összecsapása rengeteg izgalmat hozott. Grózinger Zsolti és az E500-zal induló Szabó Szilárd első csatáját „Édesapa” nyerte, ugyanis a pálya utolsó szakaszán Grózinger Zsolti kiegyenesedett, ugyanis a túl nagy tempó miatt túl közel került a falhoz, elvette a gázt és egyenesen autózott a pontozott szakasz végéig. A második összecsapás előtt kiderült, hogy Szilárd Mercedese ragaszkodik a második fokozathoz és nem hajlandó több futamot vállalni, így Zsolti jutott be a döntőbe.
A döntő másik tagja Roman Kolesar lett, aki a visszahívást követően is higgadtan és precízen versenyzett az „őrült” görög fiú ellen. Sajnos a futam alatt Xenikos Nassos Ladájában a turbó is meghibásodott.
A döntő csatát Grózinger Zsolti és Roman Kolesar vívta. Az első futamban Kolesar üldözőként már az első kanyarban beszúrt a Nissan mellé és végig tartotta is a lépést, de nem tudta a Zsolti általi szögeket vállalni. A második összecsapás már egál lett, de az első körben elért előny a dobogó legfelső fokára juttatta a magyar fiút. Így lett igazán nemzetközi a dobogó:
1. Grózinger Zsolt (HUN)
2. Roman Kolesar (SK)
3. Xenikos Nassos (GR)
Grózinger Zsolti a pezsgőfürdő után boldogan ennyit mondott csak: „Rengeteg álmatlan éjszaka és szereléssel töltött óra után végre beérett a győzelem. Nagyon boldog vagyok és nagyon szépen köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ehhez.”
Nem kell sokat várni a következő fantasztikus drift versenyig, ahol a szervezők nevében Béres Szabolcs még ennél is több izgalmat és driftet ígér a rajongóknak. A Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság profi driftereinek versenye mellett ugyanis kis hazánkban, Máriapócson csapnak majd össze az EEDC és a Drift Allstars European Series legjobbjai is 2013. augusztus 22-24 között. Tartsatok velünk akkor is KILINCCSEL ELŐRE!
A hétvége eredményei:
Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság Pro kategória
1. Grózinger Zsolt (HUN)
2. Roman Kolesar (SK)
3. Xenikos Nasson (GR)
Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság Street kategória
1. Taskó Rodrigó
2. Várfalvi Gábor
3. Kiss Gábriel
Ladaracing Drift Gála
1. Márta János
2. Szabó Norbert
3. Bökönyi Balázs