A Vizsolyi Rákóczi Zsigmond Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda 2009-ben 14.036.144 Ft
támogatásban részesült a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program pályázati konstrukciójában. A fejlesztést
az indokolta, hogy a közoktatási intézmények informatikai eszközellátottsága sem mennyiségében, sem
minőségében nem illeszkedett a folyamatosan növekvő felhasználási igényekhez.
Az intézményekben módszertani és tartalmi fejlesztéseket támogató, egységes alapinformatikai infrastruktúrafejlesztésre volt
szükség, mely nélkülözhetetlen feltétele a kompetenciaalapú oktatás elterjesztésének.
A projekt legfontosabb célkitűzése volt, hogy megteremtse az infrastrukturális lehetőségét a digitális
taneszközök, tananyagok oktatási gyakorlatba való beépüléséhez. A tantermek és szaktantermek alkalmassá
váltak új pedagógiai módszertanhoz szükséges IKT eszközök használatára, így ezt a módszert valamennyi
tanórán alkalmazni lehet az oktatáshoz. Az új módszertan alkalmazhatósága azért fontos, mert elősegíti az
SNI és a HH gyermekek tanulását, növeli az iskolai teljesítményüket. A projekt során kialakításra kerültek a
multimédiás sarkok az internet végpontokhoz, valamint a hálózat teljes iskolai kiépítése is megvalósult így az
internet mindenki számára elérhető válik az oktatásban és a tanulásban. Az említett tevékenységek
megvalósításához szükséges bútorok, tároló szekrények, informatikai eszközök, szoftverek, és multimédiás
oktató cd-k beszerzése is megtörtént. A kialakított korszerű oktatási intézmény hozzájárul a gyermekek
fejlődéséhez, a méltányos oktatási körülmények megteremtéséhez, és a magasabb színvonalú szakmai
munkához.
A Rákóczi Zsigmond Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda vezetése és az önkormányzat is nagy
hangsúlyt fektet arra, hogy a környéken élő gyerekek ne kerüljenek hátrányos helyzetbe, azért mert Borsod-
Abaúj-Zemplén megye egyik kistelepülésén járnak iskolába. Az elmúlt hónapokban több projekt is
megvalósult, többek közt az iskola épületének teljes felújítása az Észak Magyarországi Operatív Program
keretében, illetve az esélyegyenlőség érvényesülését elősegítő projekt a Társadalmi Megújulás Operatív
Program keretében. A két említett programmal és a kompetenciafejlesztéssel együtt komplex fejlesztés
valósulhatott meg az intézményekben, így szeptembertől már egy teljesen új, minden tekintetben modern
környezetben kezdhetik el a 2013-2014-es tanévet a diákok és a pedagógusok egyaránt.