Budapest turisztikai városkártyája a negyedik legjobban teljesítő kártya Európában – derült ki a European Cities Marketing, az európai városi turisztikai hivatalokat tömörítő szervezet, európai városkártyák vizsgálatával készült kutatásából.
Az amsterdami városi turisztikai hivatal által kezdeményezett, 36 európai városkártya részvételével megvalósuló kutatás vizsgálta a 2012-es kártyák termékstruktúráját, finanszírozási módját, és hogy hogyan látják a városkártyák helyzetét a termékmenedzserek. A felmérés a kártyákat üzleti modelljeik alapján kategóriákba rendezte, és összehasonlította teljesítményüket piaci részesedésük szerint, a városokba érkezett vendégek számának figyelembevételével. A riport következtetése szerint a sikeres kártya kulcsa, hogy megfeleljen a kiadó szervezet céljainak, akár bevételnövelőként, akár kommunikációs felületként használják.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. (és jogelődjei) megalakulása óta tagja az európai városi turisztikai hivatalok együttműködésének. Az ECM célja, hogy elősegítse a kommunikációt az európai városok között; az ECM évi kettő, illetve három állandó rendezvénye keretében új trendekről, a turisták szokásairól, turisztikai tevékenységeikkel kapcsolatos üzleti modellekről, azok eredményességéről tájékoztatják egymást. Együttműködnek harmadik piacok kutatásában, megismerésében, és Európába csábításában is, valamint kiemelt projektként foglalkoznak az európai városkártyák kutatásával és népszerűsítésével.