Elkezdődött az új interaktív eszközök szállítása és telepítése a miskolci általános és középfokú oktatási intézményekben!Megkezdődtek a szállítások, a telepítések, és a képzések Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának TIOP-1.1.1-07/1-2008-1173 azonosító számú, „Az informatikai infrastruktúra fejlesztése Miskolc MJV általános és középfokú oktatási intézményeiben” című projektjében. A pályázat keretében 49 alap és középfokú oktatási intézmény informatikai fejlesztése valósulhat meg. A pályázat alapvető célja a kulcskompetenciák fejlesztése az Infokommunikációs Technológia támogatású pedagógiai módszertan által. A projekt összköltsége 485 390 000 Ft, ami egyben a támogatás összege is mivel a projekt 100%-ban támogatott, önerőt nem igényel. A pályázat segítségével összesen 833 db iskolai PC, 344 db tantermi csomag (amely interaktív táblából, projektorból, és laptopból áll), 17 db szavazócsomag (mely alkalmas órai számonkérésre) kerülhet a miskolci iskolákba, illetve az esélyegyenlőség elvének megfelelően több iskolában fogyatékossággal élő gyerekek számára is lesznek speciális eszközök.
Miután sikeresen lezárult a közbeszerzési eljárás május elején aláírásra kerültek a szerződések a nyertes szállítókkal, akik azonnal munkához láttak és elindították az eszközök beszerzését, leszállítását, telepítését. Első körben négy egyházi fenntartású iskolában a Vörösmarty Mihály Katolikus Általános Iskolában, a Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskolában, a Fáy András Görögkatolikus Közgazdasági Szakközépiskolában, és a Nyitott Ajtó Baptista Általános Iskolában telepítik az informatikai eszközöket. Az iskola képviselőinek és a miskolci diákoknak a mai napon ünnepélyes keretek között Dr. Kriza Ákos polgármester úr adta át a modern, mai kor igényeinek megfelelő oktatást lehetővé tevő eszközöket.
A fejlesztés azért fontos, mert ennek köszönhetően az oktatás informatikai háttere megújulhat a miskolci alap és középfokú intézményekben és a miskolci diákok is sokkal korszerűbb módszerekkel sajátíthatják el a tanagyagokat. Az interaktív táblák adta lehetőségekkel felgyorsítható a tanulás folyamata, sokkal inkább megragadható a gyerekek figyelme, és színesebbé, érdekesebbé tehető egy-egy óra. A speciális nagyothallókat, siketeket, gyengénlátókat, vakokat, mozgássérülteket támogató eszközök pedig elősegítik a sajátos nevelési igényű gyerekek integrált oktatását.