Május 25-én, szombaton rendezték meg a Lillafüredi Állami Erdei Vasút kisvasúti napját az Északerdő Zrt. és a LÁEV baráti köre közös szervezésében, melynek keretében különvonat közlekedett a Parasznyai szárnyvonal Ortástető állomásáig. A programra az előzetes érdeklődés minden eddigi hasonló rendezvényét felülmúlta, de a negatív időjárás-előrejelzések miatti lemondások után „csak” mintegy 120 fő utazott az 5 kocsiból és két kismozdonyból álló különvonaton.
A különvonat jegyváltás után reggel 9:30-kor indult Miskolc-Dorottya utca állomásról, majd következő megállója a szárnyvonali Csanyik-Erdei Iskola állomásnál volt. A résztvevők itt megtekinthették az erdőgazdaság erdei iskoláját, de előtte a vendégeket köszöntötte Zay Adorján, a társaság vezérigazgatója. A rendezvényen megjelent dr. Halász Zsolt, a Magyar Fejlesztési Bank erdei vasúti ügyekért felelős titkárságvezetője is, aki a hazai kisvasutak aktuális innovációi között a LÁEV-nél várható további turisztikai célú fejlesztésekre is felhívta a figyelmet. Szintén az erdei iskolánál Szécsey István vasúttörténész tartott rövid ismertetőt a LÁEV jellegzetes, „Diamand” elnevezésű személykocsijainak történetéről, melyek egyik nemrég felújított példánya a különvonat szerelvényét erősítette.
Az ünnepi vonat az erdei iskolától Ortástetőig folytatta útját, melynek során a szerelvényről a kisvasút barátai örömmel szemlélhették a pályába beépített számos új talpfát, síncsavart és egyéb kapcsolószert. A kisvasút pályás csapata a rendezvényt megelőző hetekben a biztonságos közlekedés érdekében komoly munkát végzett a szárnyvonalon.
Az ortástetői érkezés után a résztvevők többféle program közül választhattak, ki-ki ízlése szerint. A többség az andókúti kirándulást választotta, ahol bográcsban főtt vadgulyás, kellemes erdei piknikezés és a Varbói Tanösvény megtekintése várta az érdeklődőket. Egy másik csapat a Lilla-barlanghoz vette az irányt, ahol a kisvasúti nappal egyidejűleg zenés barlangtúrát szerveztek, ami különlegessége okán igen népszerű programpontnak bizonyult. A „vasútfanatikus” fotósoknak pedig most is indult különvonat a szárnyvonalon Csanyik-Erdei Iskoláig, majd ismét vissza Ortástetőig. Ennek során a szerelvényről és az élén pompázó C02-407-es pályaszámú mozdonyról a vonal szebbnél-szebb pontjain nyílt lehetőség látványos felvételek készítésére. A szóban forgó mozdony szintén az elmúlt hetekben újult meg, a ’70-es években megszokott külső szerint, hirdetve a típus megalkotásának 60 éves évfordulóját. A gép további, LÁEV-es vonatkozású különlegessége, hogy ez volt a C-50-es típus első légfékesített példánya.
Az egész napos programok végén a résztvevők tetszés szerint egy korábbi, illetve egy későbbi vonattal térhettek vissza Andókútról, illetve Ortástetőről Miskolcra. A beszélgetéseket hallva, ill. a visszajelzéseket látva elmondhatjuk, hogy egy jó hangulatú, tartalmas napot tölthettek el a kisvasút barátai a Bükk eme vadregényes részén, szerencsére többnyire verőfényes napsütés mellett, várva a folytatást