2024. 10. 31. csütörtök

Farkas
1 EUR 408 HUF
1 GBP 487 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Mozaik » VI. Pneumobil verseny beszámoló

VI. Pneumobil verseny beszámoló

A VI. Nemzetközi Rexroth Pneumobil verseny, avagy a „Szertelen szerek terelte szerkezetek versenye” a hétvégén zajlott le Egerben, az Érsekkertben.
41 csapat képviseltette magát, összesen 21 felsőoktatási intézmény színeiben. A 160 versenyzőt a pénteki napon a gépátvétel fogadta Egerben.

Minden autónak jól kellett teljesítenie a szigorú teszteken a zsűri előtt, úgy mint a féktávolság, ahol körül-belül 30km/h-ról kellett lelassítani a járművet adott távolságon belül,
a hasmagasság, a tengelytávolság, a kerekek távolsága, az autó magassága, amely tesztek a borulékonyságot vizsgálták,
vagy akár a biztonsági övek, és a bukócsövek vizsgálata, amely a versenyzők biztonságát szolgálja.
Ezek után a járművek bemutatásra kerültek a zsűrinek. Kezdve a vázszerkezettel, bemutatva a felfüggesztést, a futóművet, a hajtást, a sebességváltót.
A vezérlő elemek külön hangsúlyt kapnak, a zsűrinek szóban be kell mutatni a programokat amelyeket a csapat írt a PLC-re vagy éppen a mikrokontrollerre,
(attól függően, hogy melyik vezérlést választotta). Egy jól megírt program takarékosan osztja be a nitrogént a távolsági futamra, vagy éppen növeli a sebességet a gyorsasági és ügyességi futamokra.
A miskolci csapatok, a Dairp, a MEkk mestAIR, és a Puffogók mind eredményesen teljesítették a gépátvételt, és ezzel kiérdemelték a rajtszámot a versenyre.
A nap a felvonulással fojtatódott ahol az egri lakosok szemügyre vehették a járműveket, és az érdeklődők részt vehettek az ünnepélyes megnyitón is,
ahol felszólalt Kelemen László aki idén 6. éve vesz részt a pneumobil versenyen. Eleinte mint versenyző, most pedig már mint felkészítő tanár kísérte a Dairp csapatot.
A késő délután a nyomásesés próbával folytatódott, ahol egy tesztpályán 2,5 kört kellett tennie minden pneumobilnak,
ami után feljegyezték a nyomásmérő óra állását, hogy mennyit fogyasztott a kezdeti 200 bar-os nyomásból (Két köbméter nitrogént tartalmaz a palack). Ez alapján dőlt el a másnapi távolsági futam rajtsorrendje.
A szombati napon került megrendezésre a távolsági, az ügyességi, és a gyorsasági futam, ahol megmérettettek a tervezők, és a gépek.
A miskolci csapatok eredményesen teljesítették a pályákat, amely nem minden gépnek sikerült. Technikai problémák természetesen nálunk is adódtak.
A MEkk MestAIR csapat lánca leakadt a távolsági futam folyamán, de szerencsére a bokszutcáig még sikerült eljutnia, ahol a sofőrcsere előtt a csapat orvosolta a problémát.
Két miskolci csapat is 3000 m felett teljesített ezen a futamon, amely az első harmadba juttatta őket a tabellán.
Az újonc Dairp csapat ügyesen vette az akadályokat, és eredményesen teljesítette mind a három futamot.
A Puffogók erőgépe a szenior kategóriában okozott fejtörést a többi csapatnak, bár a technika ördöge őket sem kerülte el a verseny folyamán.
A MEkk mestAIR csapat másodjára is elnyerte a ‘Legötletesebb konstrukció’ Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának díját.
Ezúton szeretnénk megköszönni a felkészítő tanárainknak Bihari Jánosnak, és Kelemen Lászlónak, a támogatóinknak,
a Gép- és Terméktervezési Tanszéknek, és a Miskolci Egyetem további tanszékeinek akik támogattak minket.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp