2024. 11. 26. kedd

Virág
1 EUR 410 HUF
1 GBP 491 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » A Kakukktojás nyert: nincs ki a négy kerekük

A Kakukktojás nyert: nincs ki a négy kerekük

Tavaszi szél, rekordok, újítások a hatodik Pneumobil versenyen

A verseny hat éves sikertörténete közel 100 újoncot motivált a megmérettetésre

Az idei verseny az elektronikának is teret engedett

Az évről évre gyarapodó nemzetközi mezőnyben, immár öt ország 41 csapata mérte össze tudását és ügyességét a hatodik alkalommal megrendezett és a Bosch Rexroth „Drive & Control” filozófiájának jegyében lezajlott Pneumobil futamokon. Az idei versenyen ismét új rekordok születtek. A látogatók közül mindenki nyertese lehetett a májusi hétvégének, a végső győzelmet azonban kétségtelenül a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapata mondhatja a magáénak, hiszen mostantól az ő járgányukat illeti a Rexroth Legjobb Pneumobilja cím.
Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a Pneumobil verseny egyedülálló módon teszi próbára a fiatal szakemberek innovációs készségét és találékonyságát, emellett üdvözölte a versenyben résztvevő járművek szakmai színvonalának évről-évre tapasztalható technológiai fejlődését.
„Többek között a Pneumobil versenynek is köszönhető, hogy a fiatal pályakezdő mérnökök közül minden évben egyre többen érdeklődnek a Bosch csoport felhalmozott tudása iránt. A verseny hat éves sikertörténete bebizonyította, hogy ezekben a kreatív és rendhagyó projektekben résztvevő egyetemi hallgatók olyan ismeretekre és tudásra tesznek szert, melyre az egyetem falai között kevésbé adódik lehetőségük. Megtanulják a határidők betartását, egy komplex tervezés folyamatát, elmélyülnek a különböző szakterületekben, nem utolsó sorban a kétkezi munkában.” – tette hozzá González.
A 2013-as év győztesei
A résztvevő csapatok öt, már klasszikusnak számító kategóriában mérkőztek meg egymással. A távolsági kategóriában, ahol a járműveknek egy sűrített levegővel feltöltött palackkal kellett a lehető legnagyobb távolságot megtenniük, a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Karának Pollroth csapata jutott a legtovább: léghajtányukkal összesen 8918 métert futottak. Az ügyességi futamban, melynek célja, hogy a versenyzők a pneumobillal a lehető leggyorsabban teljesítsék a technikásra megépített pályakört, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapatának háromkerekű járgánya érkezett elsőként a célba. A gyorsulási kategóriában a járműnek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt kell a lehető legrövidebb idő alatt megtennie: a döntő futamban végül itt is a BME Kakukktojás csapat léghajtánya győzedelmeskedett, mely alig 25 másodperc alatt teljesítette a szakaszt, a verseny történetében szintén rekordnak számító 46,6 km/h sebességgel. A legeredetibb konstrukció kategóriában a legkiemelkedőbb műszaki megoldásokat felsorakoztató, egyúttal leginnovatívabb jármű nyerte el az elsőséget. A komoly elismerést jelentő díjat a kecskeméti GAMF Dóz-Air csapat tudhatja magáénak. A jelképes koronát, azaz a Rexroth Legjobb Pneumobilja 2013 címet, amelyet hagyományosan az egyes versenykategóriák győztesei közül választ ki a zsűri, ezúttal a budapesti Kakukktojás csapata viselheti egy éven át.
Az idén második alkalommal Senior kategóriában is megmérkőztek a rutinosabb versenyzők. Ebben a számban azok a már végzett hallgatók indulhattak, akik az előző évi versenyek valamelyikén már részt vettek, és a korábbi járművüket – amennyiben az megfelelt a 2013-as versenykiírásnak – az egykori képzési helyük bocsátotta rendelkezésükre. A kategória legjobbja a MK Laren csapat lett; ők nyugdíjba küldik a masinájukat, de az utolsó versennyel is tovább öregbítették egykori alma materük, a Szegedi Tudományegyetem hírnevét.
A 2013-as verseny technológiai attrakciójának számító új versenyszámban négy hallgatói csapat a Forma 1-ből is ismert csúcstechnológiát, az úgynevezett telemetrikus rendszert tesztelte. Az említett kategóriában induló pneumobilok a hosszú távú versenyszám során kaptak lehetőséget arra, hogy bebizonyítsák: a műszaki dokumentációban leírt megoldásaik a gyakorlatban is működnek. A négy csapat közül a Debreceni Széllovagok csapat oldotta meg legprofibban a járművük fizikai paramétereinek mérését, az adatok gyűjtését, és továbbítását.
Az elmúlt hat év tapasztalatait és eredményeit összefoglalva, Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a jövő technológiájának célja: minél kevesebb energiával minél nagyobb távolságot megtenni.
„ (…) az alternatív, megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos fejlesztések terén a vállalatunkra világszerte úttörő szerep hárul. Csúcstechnológiánk nem csupán ígéret, hanem konkrét, a mindennapok során hasznosítható valóság. Egy szemlélet, ahol találkozik a világ egésze iránti érzékenység a kreativitással és az innovációval. Azt hiszem pontosan ez az, amire szükségünk van az egyenletes, mégis ember- és természetközeli fejlődéshez.” – nyilatkozta az ügyvezető igazgató.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp