Alföldi road show-ra indult a miskolci TDM a hétvégén a miskolci idegenforgalmi forgalomélénkítés érdekében. Elsőként Szolnokon és Debrecenben mutatkozott be a város turisztikai kínálata, május közepén pedig Nyíregyháza, Szeged és Kecskemét lakosságát szólítja meg, hogy csábító csomagajánlatokkal, a város szépségeinek, turisztikai kínálatának a bemutatásával minél többek figyelmét felhívja Miskolcra még a turisztikai szezon kezdetén, hiszen az elmúlt évek tapasztalata az volt, hogy leginkább ez az az időszak, amikor az emberek a nyári programjaikat tervezik, összeállítják.
Az idegenforgalomban kemény verseny folyik manapság a belföldi vendégekért, hiszen ugyanazon egyre szűkülő vendégkörért verseng minden turisztikai célterület az országban. Azok a célterületek lesznek életképesek, amelyek turisztikai kínálata képes időről időre megújulni, s évről évre mindig valami olyan új élményt nyújtani a vendégeknek. Miskolc is erre törekszik – azonban minden más város is. Éppen ezért a TDM igyekszik minél közelebb vinni az élménylehetőségeket a potenciális vendégekhez, lehetőség szerint a legszemélyesebb formában megszólítva őket.
A hazai vendégforgalomban évek óta tapasztalható változás, hogy az emberek a magas benzinárak miatt a lakhelyükhöz közelebbi nyaralási helyszínt választanak, ha hosszabb távolságra akarnak utazni, inkább a külföldet részesítik előnyben. Éppen ezért nagyon fontosak a közeli küldőterületek, ahol a cél nem elsősorban az imázsépítés, hanem a konkrét forgalomélénkítés lehet.
Az alföldiek számára az elsődleges vonzerő a Bükk Miskolc kínálatából, éppen ezért a TDM a Bükki Nemzeti Parkkal, valamint a Lillafüredi Kisvasutat működtető Északerdővel is egyeztetett a megjelenésről és a közös promócióról. Mindketten több értékes nyereményt is felajánlottak, hiszen a bemutató mellett játszani is lehetett, Debrecenben Miskolcról szóló totó, Szolnokon pedig a látnivalókat bemutató memóriajáték várta a játékos kedvűeket. Fődíjként az Uni-Hotel és az Ózon panzió szállásutalványait lehetett megnyerni.
A Barlangfürdő és a Diósgyőri Vár kínálata iránt elsősorban a családosok érdeklődtek, de a kulturális és a gasztronómiai programok szerelmesei is találtak megfelelő programot maguknak a miskolci kínálatban. Nagy az érdeklődés a Herman Ottó Múzeum ősszel nyíló, a Pannon-tengert bemutató kiállítása iránt is, ahová szintén nyerhettek belépőket a játékos kedvűek.
A Magyar Turizmus Zrt Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságával és a régió TDM szervezeteivel közösen szervezett road show május közepén folytatódik, a TDM számos meglepetéssel, játékokkal, nyereményekkel, programokkal és új kiadványokkal készül a megjelenésre.