Elindult a műhelymunka a Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesületben, annak érdekében, hogy a turisztikai szolgáltatók érdekei minél összefogottabban, átláthatóbban, hangsúlyosabban képviseltetve legyenek a helyi TDM szervezet által végzett munkában. A Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület a helyi TDM szervezet, a MIDMAR Nonprofit Kft egyik tulajdonosa, amely 51%-os szavazati aránnyal rendelkezik a kft-ben. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az egyesület tagsága között konszenzus alakuljon ki a TDM-et érintő kérdésekben, illetve elkezdődhessen a desztinációfejlesztési stratégia elkészítése a MIDMAR szakmai irányításával, azonban a turisztikai szolgáltatók elképzeléseire építve.
Az első műhely-megbeszélésre szimbolikusan a Miskolci Egyetem GTK Marketing Intézetében került sor. A találkozón a résztvevők leszögezték, hogy a stratégia megírását helyi szakembereknek kell végeznie. Nagy Júlia TDM menedzser elmondta, hogy a TDM szervezet a Kocsonyafesztiválon már elindította a primer kutatásait, a nyár folyamán további kutatásoknak is el kell indulnia, hogy arra építve egy mindenki számára elfogadható anyag álljon össze. Ugyanakkor a Miskolci Egyetem GTK Marketing Intézete is felajánlotta a segítségét a kutatásokhoz. A módszertan kidolgozása, valamint a projekt koordinálása a MIDMAR feladata lesz.
További stratégiai kérdésként merült fel a turisztikai célú arculatépítés kérdésköre, amelyben kiemelt szerep juthat a miskolci helyi termékeknek. Rejtőné Kovács Adrien több kézzel fogható példát (marketingeszközként is használható termékeket) is hozott arra nézve, hogy a turisztikai szolgáltatók a szállodai vagy éttermi vendégfogadás során használt eszközökkel hogyan tudnak részt venni a Miskolc-brand építésében. A bemutatott eszközök tovább bővíthetőek az egyesület tagjainál kialakítandó helyi termék-polcokkal, ahol a reggeliztetés során a vendégekkel megismertetett helyi termékek lennének megv&a acute;sárolhatóak.
A stratégiai kérdések mellett számos operatív kérdés is előkerült, pl. a 2013-as turisztikai marketing kampányok előkészítése. A következő műhelybeszélgetésre éppen ebben a témában kerül sor április 17-én délután, de a MIDMAR és az egyesület már a nemzetközi küldőpiacokkal kapcsolatos egyeztető megbeszélés előkészítésén is dolgozik, ahová a tervek szerint a legfontosabb küldőpiacokon dolgozó Magyar Turizmus Zrt. külképviselők is meghívást kapnak.