Április 9-én mutatták be a 128 éves Operaház történetének első reklámfilmjét. A filmbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatón, a bérletújítás kezdete előtt hat nappal jelentették be az Opera és az Erkel Színház következő évadjának programját. A 2013/14-es évadban 13+2 premier és 40 repertoárprodukció 431 nagytermi előadásával (köztük 28 nyilvános főpróba), 19 kamaraopera-előadással, 23 hangversennyel és gálával, 22 kamarazenei programmal, 145 gyermek- és ifjúsági rendezvénnyel, 7 nyílt nappal és különleges utcai rendezvénnyel, 5 fesztivállal, összesen 630 programmal várja látogatóit a magyar kultúra legnagyobb intézménye, a Magyar Állami Operaház és az újranyitott Erkel Színház.
Idén a megszokottaktól eltérően egy hónappal korábban, április 15-én indul a 2013/14-es évadra szóló bérletújítás, az új vásárlók pedig április 22-étől egészen június 30-áig válogathatnak 48 bérletsorozatból, immár az Erkel Színházba is 18 féle konstrukcióból – akár gyermekek számára összeállított előadáscsomagokra.
Az Operaházba 600 forint lesz a legolcsóbb jegy, a legdrágább, premier előadásokra 19 800 forint a páholy első sorába szóló belépő, a kakasülőre szóló diákjegy ára továbbra is 300 forint lesz. Az Erkel Színházban a tavaszi bevezető árak után kidolgoztak egy szintén közönségbarát konstrukciót, a legdrágább belépőket 3 600 forintért, az erkély utolsó soraiba szóló helyeket 500 forintért kínálják.
A felnőtt bérletárak a napi árhoz képest 10%-os, az Erkel Színház bérleteinél 15% kedvezménnyel kaphatók, a nyugdíjas- és diákbérletet vásárlók a kedvezményes napi árból még 5%-os kedvezménnyel juthatnak bérletükhöz.
„Zenei kultúránk ápolása, a klasszikus muzsika megszerettetése a fiatalokkal, kísérletezés és hozzáférhetőség – címszavakban erről szól az Operaház és az Erkel Színház 2013/14-es évada” – foglalta össze a jövő szezon legfontosabb céljait Ókovács Szilveszter. A főigazgató szerint a tervezett, több mint 600 program lényege, hogy a nagy nevek – Verdi, Wagner, Strauss, Erkel – előtti tisztelgésen túl szóhoz jusson a kortárs zeneművészet, a formabontó, friss rendezések, de emellett a zene „lépjen ki” az operaház falai mögül, menjen ki az utcára, jusson el a vidéki városokba, a határainkon túlra, a virtuális közösségi oldalakra, a kisgyerekekhez és a tinédzserekhez éppúgy, mint a nagycsaládosokhoz és a nyugdíjasokhoz.
Héja Domonkos mb. főzeneigazgató hangsúlyozta, hogy 2013/14-es évad egyik kiemelt eseménye a Richard Strauss születésének 150. évfordulója tiszteletére rendezett Strauss150 Fesztivál, amelyen a szerző hat operája csendül fel – Az árnyék nélküli asszony bemutatója mellett a Salome is, a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának új elnök-karnagya, a világhírű Pinchas Steinberg vezényletével.
A keddi tájékoztató Pinchas Steinberg budapesti bemutatkozása is volt egyben. A karmester, aki 2014 februárjától tölti be tisztségét, arról számolt be a sajtónak, hogy nagy kihívásnak tartja ezt a pozíciót. A zenekart egy alkalommal dirigálta a tavalyi évadban, ekkor keményen dolgozó, a karmester elvárásaira nyitott, motivált muzsikusokat ismert meg. Célja a zenekar általános szakmai színvonalának emelése, hiszen ahhoz, hogy nemzetközi szinten is helyt álljanak, rengeteg munkára van szükség – hangsúlyozta Amerika és Európa ismert dirigense, aki hét évig volt a Bécsi Rádió Szimfonikus Zenekarának főzeneigazgatója.
Solymosi Tamás mb. balettigazgató szerint a jövő évad nemcsak a balettelőadások kiemelkedően magas számában – 108 táncprodukció –, hanem az együttes növekvő, a nemzetközi élvonalhoz egyre közelítő szakmai színvonalát tekintve is különleges lesz. Ennek bizonyítéka, hogy a nagy klasszikusok mellett a modern baletteket és a magyarországi ősbemutatóként műsorra vett A víg özvegyet egyaránt ki tudja állítani a Magyar Nemzeti Balett művészeivel.
2013. április második felében a Magyar Állami Operaház a 2013/14-es évadot beharangozó, a rezidens játszóhelyeket, műfajokat, és együtteseket népszerűsítő kampányt indít. Az imázs kampányban az Operaház és az Erkel Színház közszolgálati tevékenységét, ezen keresztül a kultúra kiemelkedő jelentőségét szeretné kommunikálni, e célból elkészítette első, 30 másodperces Társadalmi Célú Reklámfilmjét, az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával. A filmben az Operaház vezető operaénekesei, zenekari- és balettművészei népszerűsítik a két klasszikus műfajt.
Forrás: Magyar Állami Operaház